Verstappen, Hamilton, Alonso… Wyniki pojedynków pomiędzy członkami drużyny

Niezależnie od tego, czy jest to Max Verstappen kontra Sergio Pérez, Lewis Hamilton przeciwko Valtteri Bottas, czy nawet Fernando Alonso przeciwko Estebanowi Oconowi, poznaj wyniki wszystkich pojedynków pomiędzy członkami drużyny w sezonie 2021.

opublikowany 31/12/2021 à 12:01

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Verstappen, Hamilton, Alonso… Wyniki pojedynków pomiędzy członkami drużyny

Którzy kierowcy wygrali swój wewnętrzny pojedynek? ©DPPI/A. Wincenty

En Formuła 1, Twoim pierwszym rywalem jest Twój kolega z drużyny. Wszyscy piloci znają tę zasadę. Starając się mieć jak najlepsze relacje dla dobra zespołu, przedstawiciele zespołu na torze nie zapominają, że na koniec sezonu zawsze chcą wyprzedzić swojego garażowego sąsiada.

W Mercedes na przykład walka wewnętrzna odwraca się na korzyść Lewis Hamilton przez 5 sezonów i odejście Nico Rosberga na emeryturę pod koniec 2016 roku. Rywalizuj z Valtteri Bottas, siedmiokrotny mistrz świata nigdy nie przegrał ze swoim kolegą z drużyny, gdy przyszedł czas na podsumowanie sezonu. Tym samym w 2021 roku po raz piąty z rzędu Anglik zdominował Fina z notą 5-18 w wyścigu i 4-17 w kwalifikacjach. Jeśli chodzi o punkty, nie było żadnego zdjęcia, ponieważ pierwszy zdobył 5 w porównaniu z 387,5 drugim, co pozwoliło im zająć odpowiednio 226. i 2. miejsce w mistrzostwach.

Max Verstappen po raz kolejny pokazał mu, że jest szefem czerwony Byk. Koronowany mistrz świata Batawian nie pozostawił szans swojemu koledze z drużyny Sergio Pérezowi, z którym przegrał tylko 3 razy w wyścigu i 2 w kwalifikacjach we wszystkich 22 Grand Prix, w których brał udział. W bilansie Holender zdobył dwa razy więcej punktów niż jego partnerka (395,5 wobec 190). Wyniki, które uczyniły go jednocześnie najlepszym kierowcą roku w gronie szefów zespołu.

Po raz kolejny na podium Producentów, Ferrari może pochwalić się posiadaniem jednego z najbardziej kompletnych duetów w stawce. Szyja i szyja przez cały sezon, Carlos Sainz et Charles Leclerc Rozpoczęła się wielka wewnętrzna walka, którą ostatecznie wygrał ten pierwszy. O ile Monako zdominował go w wyścigu (14-8), tak jak w kwalifikacjach (13-9), Hiszpan wykazał się dużą konsekwencją w roku finansowym 2021, by ostatecznie zająć 5. miejsce wśród kierowców z 164,5 punktami, podczas gdy jego sąsiad z garażu był zadowolony z 7. miejsca miejsce na długości 5,5.

W obliczu nowego kolegi z drużyny w osobie Daniel Ricciardo, Lando Norris CV Australijczyka nie zrobiło na nim wrażenia. Anglik, który już trzeci rok w barwach dużych chłopców jest w doskonałej formie, udowodnił, że potrafi walczyć o zwycięstwo i przeciwstawiać się presji wewnętrznej. W obliczu ogromnego klienta Brytyjczyk pokazał swój talent, aby zyskać przewagę nad sąsiadem, którego zdominował 3 razy w kwalifikacjach i wyścigu. O ile rzeczywiście to Daniel Ricciardo dał pierwsze zwycięstwo McLaren od 2012 roku to Lando Norris plasował się w gronie najlepszych kierowców w stawce, zajmując 6. miejsce w mistrzostwach, spychając Australijczyka do 45 punktów.

Powrót po 2 latach przerwy, Fernando Alonso pokazał, że nadal ma niezłą jazdę. Związany z Esteban Ocon, dwukrotny mistrz świata był w stanie prowadzić Alpine w kierunku 5. miejsca wśród Producentów dzięki bardzo solidnym występom udowadniającym, że nawet mając 40 lat wciąż ma energię. Jeśli chodzi o rekord w meczu przeciwko koledze z drużyny, Bull of Asturias wykorzystał swoje doświadczenie, aby pozyskać Estebana Ocona. Fernando Alonso, dysponując A521 zdolnym do najlepszych i najgorszych sytuacji, pokonał Normana w wyścigu z lekką przewagą (11 do 10), podczas gdy w kwalifikacjach był to doskonały remis (11-11). Na koniec sezonu dwóch zawodników, którzy zajęli odpowiednio 7. i 10. miejsce, dzieliło 11 punktów.

Jest jednym z kierowców roku. Za kierownicą skromnego AT02Alfa Tauryń, Pierre Gasly wywarł duże wrażenie przez cały ostatni sezon zawodów. Związany z młodym debiutantem Yuki tsunodaNorman szybko pokazał, kto jest szefem włoskiego garażu. Regularnie plasujący się w czołowej szóstce kwalifikacji Francuz nie pozostawił szans swojemu partnerowi, którego pokonał w pierwszych 6 rundach, przegrywając dopiero w Abu Zabi w ostatniej. W wyścigu wyniki są również w dużej mierze korzystne dla Habów, którzy wygrali 21 z 16 przeciwności przeciwko Nippon. Przez długi czas sam, pomagając AlphaTauri w walce o 22. miejsce wśród Producentów, Pierre Gasly zapisał w bilansie najlepszy sezon w swojej karierze ze 5 zdobytymi punktami i 110. miejscem do zdobycia.

Pierwszy rok Sebastian Vettel chez Aston Martin składał się ze wzlotów i upadków. Choć w wyścigu radził sobie nieźle (2. miejsce w Azerbejdżanie), Niemiec został zdominowany przez kolegę z drużyny Lance Stroll w tym przedziale (12-9). Nic strasznego, skoro poczwórny mistrz świata zajął prowadzenie w mistrzostwach, zajmując 12. miejsce z 43 punktami w porównaniu z 13. z 34 punktami Kanadyjczyka. W kwalifikacjach Niemiec wygrał bitwę z 14 wynikami lepszymi od swojego kolegi z drużyny.

W WilliamsNajlepszym elementem był George Russell, bez większego zaskoczenia. Błyszczący w kwalifikacjach „Pan Sobota” pozostawił tylko okruchy Nicholas Latifi który przegrał 20 razy. W wyścigu bilans sprzyja także Brytyjczykowi, który uzyskał 15 wyników lepszych od swojego pomocnika i w tym roku zapewnił sobie podium (Belgia).

Przez swój ostatni rok w F1 Kimi Räikkönen nie wykazał się wielką motywacją. Myśląc już o swoim życiu na emeryturze, „Iceman” często wybierał miejsce w Q1, a w niedzielę nie robił zbyt wiele w wyścigu. Jeśli remis w wyścigu z Antonio Giovinazzim będzie idealny (10-10), Fin nie będzie miał szans w kwalifikacjach, w których sąsiad z garażu pokonał go 13 razy. Mistrz świata zdołał jednak zdobyć więcej punktów od Włocha i na mecie uplasował się na 16. miejscu z 10 punktami. Transalpine zajął 18. miejsce z 3 małymi punktami.

Obiecany na trudny rok, Mick Schumacher et Nikita Mazepin mieli trudny rok. Nie mogąc rywalizować w pojedynkach z innymi, Niemcy i Rosjanie karmili się wewnętrzną walką. Bitwa, która w dużej mierze zakończyła się na korzyść syna Czerwonego Barona. Mistrz F2 ustępujący Mick Schumacher był bezkompromisowy w stosunku do swojego kolegi z drużyny, którego zdominował 20 razy w 22 sesjach kwalifikacyjnych. Był także jedynym przedstawicielem Haas aby móc wydobyć swojego wierzchowca z Q1 podczas Grand Prix Turcji. Niemiec w wyścigu finiszował 16 razy przed swoim partnerem. Żadnemu z zawodników nie udało się jednak zdobyć punktów. Po raz pierwszy dla amerykańskiego zespołu od czasu jego przybycia do F1 w 2016 roku.

CZYTAJ TAKŻE > Szefowie zespołów wybrali 10 najlepszych kierowców sezonu

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz