Antonio Giovinazzi
1. Kim jest Antonio Giovinazzi?
Antonio Giovinazzi jest włoskim pilotem, urodził się 14 grudnia 1993 roku w Martina Franca. Obecnie jest kierowcą Formuły E w zespole Dragon Penske.
2. Młodsza kariera Antonio Giovinazziego
Antonio Giovinazzi rozpoczął wyścigi samochodami jednomiejscowymi w 2012 roku w Azji, biorąc udział w mistrzostwach Formuły Pilota w Chinach. Z łatwością zdobył tytuł dzięki 6 zwycięstwom. Zaczął poważną karierę w następnym sezonie od Mistrzostw Europy Formuły 3 w zespole Double R. Jego podwójny program z mistrzostwami Wielkiej Brytanii Formuły 3 kosztował go energię i osiągi. To popchnęło go w 2014 roku do całkowitego poświęcenia się europejskiej Formule 3 w Carlin. Kilkakrotnie stawał na podium, a nawet zwyciężył w Austrii i na torze Nürburgring.
W następnym roku, w swoim trzecim sezonie w tej kategorii, Giovinazzi był bezsilny wobec ekstremalnej konsekwencji mistrza Felixa Rosenqvista, który 3 razy z rzędu stawał na podium. Włoch zajął drugie miejsce i dołączył do przedpokoju Formuły 15, serii GP2, w 2016 roku. Po bardzo dobrym początku sezonu Antonio Giovinazzi plasuje się na pozycji faworyta do korony świata. Ostatecznie zawiódł o 1 punktów za swoim kolegą z drużyny Pierrem Gaslym.
3. Podróż Antonio Giovinazziego do F1
W 2017 roku Antonio Giovinazzi był najpierw kierowcą testowym Ferrari, ale wykorzystał kontuzję Pascala Wehrleina w Sauberze i wziął udział w swoich pierwszych dwóch wyścigach w F1, w Australii, a następnie w Chinach. Pod koniec sezonu został kierowcą rezerwowym w Haas i wziął udział w sześciu bezpłatnych sesjach treningowych. Bez mandatu w 2018 roku został kierowcą Formuły E, ale nie odwrócił się od swoich marzeń.
25 września 2018 roku, prawie dwa lata po zdobyciu tytułu wicemistrza serii GP2, Sauber sformalizował przybycie Giovinazziego na członka drużyny Kimi Räikkönena w miejsce Marcusa Ericssona. Zespół Formuły 1 z siedzibą w Hinwil (Szwajcaria) ściga się obecnie pod nazwą Alfa Romeo Racing. Jego sezon w Formule 2019 1 rozpoczął się trudno, ale Włoch zdobył swoje pierwsze punkty w Austrii. Na torze Monza zajął 9. miejsce, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę średnie osiągi jego samochodu i zespołu Alfa Romeo. W Singapurze prowadził w Grand Prix, zanim powolne przebicie opony zmusiło go do zjazdu do boksów. Pod koniec sezonu poczynił pewne postępy i w stanie łaski osiągnął zdumiewające 5. miejsce w Brazylii.
W 2020 roku Antonio Giovinazzi zdobywa 4 punkty w mistrzostwach kierowców. Alfa Romeo Racing ma bardzo słabe osiągi, co uniemożliwia włoskiemu kierowcy i Kimi Räikkönenowi walkę o czołową dziesiątkę. Kierowcy walczą raczej z Haasem i Williamsem o 10. miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów. W 8 roku Włoch nadal będzie rywalizował ze swoim fińskim kolegą z zespołu w Alfa Romeo Racing. Wyniki po raz kolejny są złe: zdobyto 2021 punktów.
W ciągu roku Alfa Romeo zmieniła kierowców i ogłosiła odejście Giovinazziego po ogłoszeniu odejścia Räikkönena na emeryturę. To koniec historii Giovinazziego i jego zespołu, która trwała trzy sezony i 60 Grand Prix. Chiński debiutant Guanyu Zhou i Valtteri Bottas poprowadzą zespół Alfa Romeo F1 Team w 2022 roku. Po trzech sezonach wyniki są mieszane: 21 punktów. Gdy tylko zakończyła się jego przygoda na starcie F1, Giovinazzi dołączył do FE i niższego zespołu: Dragon Penske. Jednocześnie pozostaje kierowcą rezerwowym Scuderia Ferrari.
4. Opinia AUTOhebdo
W Alfa Romeo włoski kierowca dobiegł końca cyklu. Jego jazda jest w miarę solidna, raczej stała, ale nie zachwyca. Nigdy nie był wyjątkowym kierowcą, zalążkiem mistrza świata. W przypadku Giovinazziego nigdy nie dzieje się nic poza nim i na tym właśnie polega cały problem jego profilu. Ostatecznie Alfa Romeo przyjęła zakład Guanyu Zhou. Czy Włoch spróbuje szczęścia w wyścigach długodystansowych i programie Hypercar Ferrari?