GP Turcji – A co, jeśli Charles Leclerc skorzysta?

Pomiędzy karą dla Lewisa Hamiltona (Mercedes) a drobnymi problemami, jakie napotkał Max Verstappen ze swoim Red Bullem podczas pierwszych wolnych treningów, kierowca Ferrari, drugi na EL2 w Stambule, mógł spisać się nieźle.

opublikowany 08/10/2021 à 17:12

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

GP Turcji – A co, jeśli Charles Leclerc skorzysta?

Kierowca Ferrari ma przed sobą świetną kartę do rozegrania w ten weekend / © DPPI

Od września 2020 roku w rozgrywkach zwyciężyło nie mniej niż 6 różnych drużyn Formuła 1. Ciężary duże Mercedes et czerwony Byk oczywiście, ale także Alfa Tauryń, stał się Racing Point Aston Martin, Alpinei McLaren.

Prosta kombinacja okoliczności lub oznak sieci mocniejszej niż kiedykolwiek? Jednak wyobrażanie sobie scenariuszy odbiegających od utartych szlaków nie jest już całkowicie nierealne. Czy któryś z nich może poprowadzić do zwycięstwa Ferrari ?

Upadła czołowa drużyna, Scuderia nie czuje już zapachu zwycięstwa od czasu sukcesu Sebastian Vettel podczas GP Singapuru 2019. Po przeżyciu krzyża z nieudanym SF1000 i słabym silnikiem w 2020 r. dom Maranello poważnie poprawił swoją sytuację w tym sezonie, o czym świadczą dwa już zarejestrowane pole position i cztery miejsca na podium.

Nawet jeśli rewolucja aerodynamiczna oczekiwana w 2022 roku pozostanie głównym priorytetem, Ferrari ma środki, aby odnieść zwycięstwo do końca roku. Włoski zespół był bardzo blisko zwycięstwa na torze Silverstone, gdzie przegapił kilka okrążeń Charles Leclerc aby odeprzeć ataki Lewis Hamilton.

Cios nie poszedł daleko także na jego kolegę z drużyny Carlos Sainz w Monako, a ostatnio w Soczi, gdzie prowadził przez pierwsze 12 okrążeń. Trudno sobie wyobrazić, że Hiszpan będzie w stanie powtórzyć taki występ w ten weekend w Turcji, skoro po otrzymaniu nowej wersji śmigła Ferrari będzie musiał wystartować z końca stawki.

Leclerc poniósł już karę za tor w Rosji. Teraz może bez przeszkód cieszyć się swoim nowym blokiem hybrydowym.

Monegańczyk, będący autorem trzeciego i drugiego najlepszego czasu w dwóch bezpłatnych sesjach dnia w Stambule, tracił zaledwie 3'2 do Hamiltona na EL0, na torze w Istanbul Park, który był znacznie bardziej przyczepny niż podczas poprzedniego GP Turcji.

Jednak lider mistrzostw świata, imperialny w piątek, będzie musiał w niedzielę cofnąć się w stawce o co najmniej 10 miejsc po otrzymaniu czwartego silnika spalinowego. Brytyjczyk zwierzył się dziś wieczorem, że chce „ celuj w tyczkę, aby ograniczyć obrażenia „. Hamilton jednak w najlepszym przypadku wystartuje z 11. pozycji.

Kara dla kierowcy Mercedesa powinna była otworzyć drzwi do pole position i zwycięstwa jego wielkiemu rywalowi Max Verstappen. Tyle że w piątek Holender nie miał najlepszego dnia. Świadczy o tym jego piąty start w EL5, za swoim kolegą z zespołu Red Bull Sergio Pérezem i ponad 2/6 osiągnięcia Hamiltona. „ To nie jest szaleństwo », szepnął Verstappen, wysiadając z samochodu.

Przy mikrofonie niebo sport f1, ujawnił szef zespołu Christian Horner „ obecnie pewne zamieszanie dotyczące ustawień. Tor oferuje znacznie większą przyczepność niż w zeszłym roku, a my nie jesteśmy we właściwym oknie regulacji samochodu Maxa. Wieczór będzie prawdopodobnie długi zarówno z inżynierami, jak i po stronie Milton Keynes „. Krótko mówiąc, jak każdy piątek.

W czwartek Leclerc miał nadzieję, że asfalt w Istanbul Park jest nadal nieco śliski, gdyż w zeszłym roku naprawdę podobały mu się warunki na drodze, nawet jeśli stracił podium w ostatnich zakrętach po zbyt optymistycznym ataku na Sergio Péreza.

Czytając czasy piątkowych okrążeń, wydaje się oczywiste, że tor będzie zapewniał znacznie większą przyczepność w 2021 roku. W ten sposób Verstappen zdominował EL2 GP Turcji w 2020 roku w czasie 1:28:330 w porównaniu do 1:23:804 Hamiltona w tym roku. Ale to nie wydawało się zakłócać postępu Ferrari. Wręcz przeciwnie.

« Jest dużo większa przyczepność, ale, co dziwne, odczucia są podobne do zeszłorocznych– poinformował dziś wieczorem Leclerc. Nadal sporo tracimy, nawet jeśli czasy okrążeń są znacznie bardziej konkurencyjne.

To był dobry dzień, także podczas przejazdów z dużą ilością paliwa, ale nie powinniśmy się ekscytować, ponieważ jest dopiero piątek i mam wrażenie, że duże zespoły wciąż mają coś za pasem.

Chcę trzymać głowę na kierownicy i nadal ciężko pracować, aby dostosować i ulepszyć samochód, aby osiągnąć doskonałe osiągi w kwalifikacjach. ".

Oprócz zwykłej ostrożności w piątkowy wieczór Leclerc wie, że ma dobrą kartę do rozegrania w ten weekend, ponieważ podpisał już dwa pole position w 2021 roku (Monako, a następnie Azerbejdżan).

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)