Mercedes przed Verstappenem, Ocon na macie

Srebrne Strzały zdominowały pierwszą sesję dnia na oczach Holendra, natomiast Francuzowi nie udało się dotrzeć do szachownicy.

opublikowany 16/04/2021 à 12:36

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Mercedes przed Verstappenem, Ocon na macie

Podwójny Mercedes/Verstappen jest już uruchomiony. Bez większego zaskoczenia dwójka starterów niemieckiej drużyny i Holender ukończyli pierwszy trening na szczycie tabeli czasów.

Na torze tak Valtteri Bottas kto był najszybszy. Fin z numerem 77 w ostatnich momentach sesji przejechał swoje najlepsze okrążenie w czasie 1:16”564. Na linii pokonał swojego kolegę z drużyny Lewis Hamilton o 41 tysięcznych, a Max Verstappen tylko o 58! Wystarczająco dużo, aby przewidywać trójstronną walkę przez cały weekend.

Przy skróconym czasie jazdy w przypadku pierwszej wycieczki danego dnia, Charles Leclerc (Ferrari) ustanowił czwarty najszybszy czas w EL4. Monakijczykowi nie udało się jednak utrzymać pozostającej w czołówce trio więcej niż dwie dziesiąte.

Swobodnie czuje się na torze Imola, który zna bardzo dobrze, Pierre Gasly (Alpha Tauri) tuż przed sobą zamyka czołową piątkę Carlos Sainz (Ferrari), który uzyskał ten sam czas co on, 1:16”888 dla obu zawodników.

Pierwszy przedstawicielAlpine w rankingu, Fernando Alonso zadowala się 7. miejscem, prawie 9 dziesiątych za Valtterim Bottasem.

W McLaren, sesja była bardzo spokojna. W ramach innej strategii Daniel Ricciardo et Lando Norris Zajęli odpowiednio 10. i 13. miejsce, ze stratą ponad 1”2 do lidera.

Te EL1 były również napędzane przez wycieczki po torze i błędy. Dopiero 18., Nikita Mazepin (Haas) jeszcze bardziej nadszarpnął jego reputację na torze. Rosjanin znalazł się w żwirowej pułapce już na pierwszym okrążeniu formacyjnym, po czym uderzył w ścianę przy wejściu do boksów po przejechaniu flagi w szachownicę.

Sergio Pérez (czerwony Byk) I Esteban Ocon (Alpine) ze swojej strony nie byli w stanie dokończyć sesji. Obaj mężczyźni zatrzymali się po 6. turze. Jeśli problem produkcyjny uniemożliwił im odkrycie źródła problemu, przyczyną zdarzenia mogła być kolizja.

 

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)