Norris przedłużony do 2025 roku. Gdzie są pozostali kierowcy?

Po przedłużeniu Lando Norrisa z McLarenem do 2025 roku, oto przegląd kontraktów pozostałych kierowców w stawce.

opublikowany 10/02/2022 à 12:36

Gonzalo Forbes

1 Zobacz komentarze)

Norris przedłużony do 2025 roku. Gdzie są pozostali kierowcy?

Do kiedy kierowcy na starcie są oddani swojemu zespołowi? ©DPPI/F. Dobry

Pierwsza zapowiedź dotycząca kierowcy na starcie przypadła w najbliższą środę 9 lutego 2022. Zatem w ramach pełnych przygotowań do nowego sezonu F1, Lando Norris et McLaren zgodzić się na przedłużenie umowy do 2025 roku.

« Możliwość poszerzenia naszych relacji z Lando odzwierciedla nie tylko nasze zaangażowanie, ale także naszą wiarę w jego talent., wyjaśnił Andreas Seidl, szef zespołu.Jest to także silny znak pewności i zaangażowania Lando w nas jako zespół i w naszą przygodę aż do walki o tytuł mistrza. "

Lando Norris jest obecnie kierowcą w stawce z najdłuższym obecnym kontraktem. Ale co z jego kolegami z klasy, zaczynając od kolegi z drużyny? Daniel Ricciardo ?

Jeśli Lando Norris nie wydaje się bliski opuszczenia McLarena, Australijczyk również pozostanie w grze na dłuższą metę. Po trudnym pierwszym sezonie w Woking Daniel Ricciardo zamierza wznowić karierę w tym roku i pokazać swoim menedżerom, że słusznie podpisali kontrakt z nim do 2023 r., na krótko przed rozpoczęciem sezonu 2020. Były kierowca czerwony Byk będzie jednak musiał ciężej pracować, jeśli nie chce, aby sztab angielskiej drużyny na przyszły sezon zwrócił się na rynek transferowy i pokazał mu drzwi wyjściowe wcześniej, niż się spodziewano.

Ulubiony z Maranello, Charles Leclerc nie martwi się jeszcze swoją przyszłością i możliwymi dyskusjami na temat przedłużenia kontraktu. Lider Scuderia Ferrari Monako jest powiązany z The Reds do 2024 roku. To samo dotyczy Estebana Ocona po stronieAlpine. Wznowiona w 2020 roku przez wciąż nazwany zespół tricolor Renault który wydaje się dużo na niego stawiać, Norman przedłużył umowę najmu w czerwcu zeszłego roku i nie oczekuje się, że w najbliższym czasie zmieni stronę.

Nowy rekrutAlfa Romeo na sezon 2022 Valtteri Bottas nie będzie musiał renegocjować kontraktu w ciągu roku, jak to miało miejsce za każdym razem Mercedes podczas swojej przygody (2017/2021). Podobnie jak Charles Leclerc i Esteban Ocon, Fin również jest powiązany ze swoim zespołem do 2024 roku.

W świecie, w którym długie kontrakty niekoniecznie są czymś powszechnym, wielkie nazwiska nie mają tego problemu. Gdyby czekał z zaangażowaniem się w sezon do lutego 2021 roku, Lewis Hamilton zadziałałby jego przedłużenie do 2023 r. z czerwca ubiegłego roku.

Niedawny mistrz świata i siłacz swojego zespołu Max Verstappen pozostaje wierny Red Bullowi, ponieważ przedłużenie podpisanego w styczniu 2020 r. zabiera go do 2023 r. Wspierany przez austriacką firmę, Pierre Gasly ma również umowę obowiązującą do tego samego roku, ale z Alfa Tauryń, siostra stajnia.

  • Ponad połowa sieci na koniec umowy

Jeśli Lewis Hamilton, Lando Norris, a nawet Max Verstappen nie martwią się jeszcze o swoją przyszłość, wielu kierowców będzie odgrywać ważną rolę w sezonie 2022. Haas, Nikita Mazepin et Mick Schumacher zostały przedłużone jedynie o jeden rok, nie zapewniając w ten sposób ich przyszłości.

Członek Scuderia Ferrari od 2021 roku, Carlos Sainz dobiega końca jego kontrakt. Gdyby po drugiej stronie Alp wspomniano o możliwości zobaczenia go tylko przez 2 lata na czerwono, a następnie ustąpienia miejsca Mickowi Schumacherowi, Iberyjczyk zrobił wrażenie w Maranello i przedłużenie nie byłoby wykluczone o właściwej godzinie.

Ze swojej strony młody obrońca siatki gra w tym roku świetnie. Za jego przybycie do Formuły 1 Guanyu-Zhou podpisał tylko roczny kontrakt z Alfą Romeo, tak jak Alex Albon z Williams który powraca po odsunięciu na bok w 2021 roku przez Red Bull. Jego przyszły kolega z drużyny Nicholas Latifi jest w takiej samej sytuacji jak Taj i będzie musiał dać radę, jeśli chce kontynuować przygodę z Grove.

Weterani także będą musieli pokazać, że wciąż mają to za pasem. W wieku 40 i 34 lat Fernando Alonso et Sebastian Vettel nie mają już dawnej siły, ale nadal są głodni. Wciąż pasjonat F1, pierwsze miasto nie wyklucza możliwości przedłużenia swojej kariery po 2022 roku. Pozostaje się przekonać Alpine na torze. Jeśli chodzi o to drugie, jego wyniki będą musiały się nawet poprawić Aston Martin mógł polegać na swoim doświadczeniu, aby wesprzeć swojego kolegę z drużyny Lance Stroll którego kontrakt wygasający również w tym roku powinien zostać przedłużony.

Członkowie zespołu Red Bulla, Sergio Pérez i Yuki tsunoda również znajdują się w tej samej sytuacji, co ostatnio wymienione nazwiska. Meksykanie i Japończycy, odpowiednio ponownie powołani do Red Bulla i AlphaTauri, będą musieli zadowolić swoich liderów, aby zapewnić sobie miejsce w 2023 roku.

Jeśli chodzi o George'a Russella, Mercedes ogłosił podpisanie kontraktu z Anglikiem na „kilka lat”. Były Williams podpisał zatem kontrakt z zespołem Brackley obowiązujący co najmniej do 2023 roku, być może dłużej…

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

10 o 02:2022

Gdzie jest tabela podsumowująca?!

1

Aby napisać komentarz