Zafunduj sobie turbodoładowany silnik Porsche TAG ex-Prost? To jest możliwe !

RM Sotheby's wystawia na aukcji turbodoładowany silnik Porsche TAG używany przez Nikiego Laudę, Keke Rosberga i Alaina Prosta w latach 1985 i 1986 w McLarenie.

opublikowany 05/06/2020 à 09:39

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zafunduj sobie turbodoładowany silnik Porsche TAG ex-Prost? To jest możliwe !

Do dekoracji swojego domu szukasz plakatu, plakatu lub tabliczki pamiątkowej przedstawiającej Twoją pasję do sportów motorowych? To takie banalne. Zamiast tego wybierz kawałek historii, taki jak ten silnik Porsche Turbo TAG (Techniques d'Avant-Garde), używane przez Niki Laudę, Keke Rosberg i Alain Prost en Formuła 1 w połowie lat 1980-tych!

ten blok, wystawiony na sprzedaż przez RM Sotheby's w ramach aukcji „Europejska wyprzedaż z kolekcją Petitjean” trwającej od 3 do 11 czerwca sprzedać za od 25 000 do 50 000 euro według szacunków. Przesadny? Poczekaj, aż poznasz jego historię.


Co więcej, nie zajmuje dużo miejsca! © RM Sotheby’s

Silnik używany był głównie podczas prywatnych testów prowadzonych przez zespół McLaren od 1984 r. Po raz pierwszy wprowadził go Niki Lauda, ​​zanim w następnym roku władzę przejęli Keke Rosberg i Alain Prost. 

Zadebiutował w zawodach podczas Grand Prix Portugalii w 1986 r. Francuz za kierownicą McLarena MP4/2C prowadził swoją jednomiejscowy carbon wszedł na drugi stopień podium na torze w Estoril, zdobywając kluczowe punkty w swojej walce o drugi tytuł mistrza świata:

 

 

W 1987 roku silnik nr 1-34 otrzymał nowe życie podczas prywatnych testów przeprowadzonych przez Alaina Prosta i jego kolegę z zespołu Stefana Johanssona, zanim „Mr The Professor” użył go podczas najszybszego wydarzenia w kalendarzu, czyli na torze Monza (Włochy). ), z szóstym miejscem. 

Jeśli statystyki pozostawiają Cię obojętnym, pamiętaj, że ten silnik Porsche-TAG reprezentuje wspomnienie szalonych lat silników z turbodoładowaniem o małej pojemności skokowej i zapewniających niszczycielską moc. Oficjalne dane są różne, ale 6-litrowy silnik V1,5 może osiągać 12 000 obr./min, zapewniając od 750 do 850 koni mechanicznych. Silniki zarezerwowane na kwalifikacje z łatwością osiągnęły moc 1 koni mechanicznych! 

Fani będą jednak bardziej zainteresowani bardziej imponującym obiektem artystycznym, silnik V10 Tipo 052 Numer 146 zbudowany do użytku przez Ferrari F2003-GA. Podpisane przez Michael Schumacherjednak nigdy nie widziano tego w Grand Prix, a jedynie podczas testów. Ponadto ten przykład jest w rzeczywistości zespołem kilku komponentów wyprodukowanych przez firmę Stabilny w 2003. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)