Czy tor Circuit de Barcelona-Catalunya, już znany z zapewniania małych spektakli na torze, utracił jeden z rzadkich obszarów, w których nadal można było wyprzedzać, ponownie przemyślejąc krzywiznę dziesiątego zakrętu?
Zmodyfikowany w 2004 roku, aby uczynić go strefą twardego hamowania przypominającą spinkę do włosów, zakręt odzyskał swój pierwotny wygląd, stając się lewym zakrętem, pokonywanym szybciej i który naturalnie rozciąga się do zakrętu 11.
Charles Leclerc uważa, że wprowadzone zmiany nie ułatwią kierowcom wyprzedzania.
« Jestem przekonany, że możliwych trajektorii będzie kilka i dzięki temu łatwiej będzie podążać za sobą– skomentował pilot Ferrari. Ale mam też wrażenie, że zakręt 10 stanowił okazję do wyprzedzenia, więc nie jestem pewien, co sądzić o tej sytuacji. Uważam, że w strefie będzie mniej prób, ale być może pozwoli nam to lepiej podążać za sobą i atakować w pierwszym zakręcie. W takim razie byłoby wspaniale. ".
Jego przyjaciel Pierre Gasly dzieli się swoją analizą różnych trajektorii i ma także nadzieję, że nowy profil zapewni więcej akcji ostatecznie, " Być może moglibyśmy wywrzeć większą presję na samochód z przodu podczas hamowania lub spróbować innego wyjścia z zakrętu, aby wyprzedzić– podkreśla pilot Alfa Tauryń. W każdym razie zakręt jest bardziej otwarty i można go pokonać szybciej ".
Wielu ich kolegów uważa, że zmiany nie zmienią oblicza świata.
« Nie spodziewam się znaczącego wpływu na czasy okrążeń, ustawienia i szanse na wyprzedzanie., skomentował Fernando Alonso, zwycięzca na swojej ziemi w 2006 i 2013 roku. Zmiana będzie przejrzysta dla widzów ".
Valtteri Bottasze swojej strony jest zachwycony przemianą, ale z powodów bardzo osobistych. „ To nigdy nie był jeden z moich ulubionych zakrętów, zareagował Fin. Nowość więc mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Mam nadzieję, że dzięki temu będę mniej się martwić ".
Sebastian Vettel nie jest niezadowolony z oderwania się od zwykłej rutyny, ale czterokrotny mistrz świata, który w tym tygodniu będzie miał dostęp do nowych elementów aerodynamicznych wprowadzonych w modeluAston Martin de Lance Stroll w Portugalii, ma nadzieję, że F1 pewnego dnia powróci na pierwotną trasę w ostatnim sektorze, usuwając szykanę wprowadzoną w 2007 roku.
Propozycja, która się sprawdza Carlos Sainz, drugi regionalny na scenie.
« Od czasu wprowadzenia szykany nie mam wrażenia, że widziałem już jakiekolwiek wyprzedzanie., podkreślił kierowca Ferrari, który drugi rok z rzędu również ubolewał nad nieobecnością fanów w Katalonii. Byłbym za powrotem do starej wersji. Byłoby to prawdopodobnie przyjemniejsze zarówno dla fanów, jak i kierowców. ".
Czekając na możliwy powrót do przyszłości, do zobaczenia w piątek podczas bezpłatnych treningów 1 i 2, aby uzyskać pierwszy werdykt w sprawie przeprojektowanej tury 10.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)