Pole de Grosjean, Pourchaire w Monako, Ocon na Węgrzech… Chwile, które stworzyły rok 2021 (2/3)

Rok 2021 już niedługo dobiegnie końca. Aby wykorzystać te ostatnie dni przed rozpoczęciem świątecznego sezonu z rodziną, AUTOhebdo oferuje retrospektywę momentów, które naznaczyły ten sezon. Niezależnie od tego, czy jest to Formuła 1, WRC, Rally-Raid, czy nawet IndyCar, przeżyj ponownie najważniejsze wydarzenia roku w drugiej części naszej serii.

opublikowany 23/12/2021 à 10:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Pole de Grosjean, Pourchaire w Monako, Ocon na Węgrzech… Chwile, które stworzyły rok 2021 (2/3)

Przeżyj ponownie chwile, które uczyniły rok 2021 z AUTOhebdo. ©AUTOhebdo

Grosjean robi wrażenie w Indianapolis – 14/15 maja

Debiutant w wieku 35 lat zadebiutuje w IndyCarRomain Grosjean szybko zadomowił się w kraju Wujka Sama, po 10. miejscu w Barber (Alabama) i 13. w Sankt Petersburgu (Floryda) były pilot F1nieobecny w 3. i 4. rundzie rozgrywanej na owalnym Forth Worth (Teksas), zdobył pole position i dobre 2. miejsce w swoim trzecim wyścigu podczas Grand Prix Indianapolis. Tam miał luksus wykończenia przed specjalistami takimi jak Joseph Newgarden.

Leclerc, od uśmiechu do łez – 20/23 maja

W trzech Grand Prix rozgrywanych u siebie w Monako, Charles Leclerc nigdy nie skończyłem ani jednego. W tym roku było jeszcze gorzej, bo nawet tego nie zaczął. Autor niesamowitego pole position, które zapewnił sobie poprzez satelitę jednomiejscowy w kolei Monako podpisał pierwszy biegun Ferrari od tej, którą uzyskał w Meksyku w 2019 roku. Choć obawiał się o stan swojej skrzyni biegów, to wał napędowy jego samochodu nie reagował już na okrążeniach startowych. Jego cierpienie wyemitowane w radiu pozostanie jednym z najwspanialszych momentów w roku.

Pourchaire'a, Książę Monako – 21/23 maja

W Monako Théo Pourchaire pozostawił po sobie ślad. ©DPPI/F. Dobry

Czy naprawdę istnieje piękniejsza arena niż Monako, która mogłaby zaprezentować się szerszej publiczności? W każdym razie jest to miejsce, które Théo wybrał, aby zabłysnąć. Kilka miesięcy po zdobyciu honorowego tytułu wicemistrza F3 choć przyjechał bezpośrednio z F4, Habowie mieli wymarzony weekend w Księstwie. Po raz pierwszy na ulicach Monako zdobył zapierające dech w piersiach pole position z półsekundową przewagą nad zniesmaczoną konkurencją, zanim przekształcił niedzielny test w wyścig główny. Stając się najmłodszym zdobywcą pole position i zwycięzcą w historii F2, Théo Pourchaire podpisał swój akt urodzenia.

Castronevesi czwarte miejsce w Indy 500

Brazylijczyk pocałował Yard of Bricks po raz czwarty. ©IndyCar Media

Odrzucony przez wzorowy zespół Penske poza sezonem IndyCar, czterdziestoletni Helio Castroneves był zmuszony skupić swoją uwagę na wyścigu Indianapolis 500 ze skromnym zespołem Meyer Shank Racing. Jedenaście lat po swoim ostatnim sukcesie w Cegielni Brazylijczyk wyprowadził wynik bez fałszywej noty, zdobywając przewagę nad Alexem Palou na jedno okrążenie przed końcem. Z czterema zwycięstwami w Indy Helio Castroneves jest wspólnym rekordzistą wraz z AJ Foytem, ​​Rickiem Mearsem i Alem Unserem. Ciekawostka: 306.886. edycja ze średnią prędkością 105 XNUMX km/h stała się najszybszą w historii.

Zero napiwku dla Verstappen et Hamilton w Baku – 6 czerwca

GP Azerbejdżanu przyzwyczaiło nas do szalonych wyścigów. Edycja 2021 nie była wyjątkiem od reguły. Dzień po kwalifikacjach oznaczonych czterema czerwonymi flagami (wypadki Strolla, Giovinazziego, Ricciardo, Tsunodę et Sainz), czerwony Byk prowadzi, a Verstappen i Pérez zdecydowanie prowadzą przed Hamiltonem. Ale 15 okrążeń po spektakularnym przebiciu opony Lance Stroll, eksploduje także lewa tylna opona holenderskiego lidera! Po ponownym uruchomieniu Hamilton nie zdążył zahamować i pozwolił Sergio Pérezowi podpisać swoje pierwsze zwycięstwo z Red Bullem. Kosztem homeryckiej obrony Charlesa Leclerca, Pierre Gasly wraca na podium (3. miejsce)!

Powrót Kevina Estre podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürbrugring – 5 i 6 czerwca

Edycja 2021-godzinnego wyścigu na Nürburgring 24 odbyła się w strasznych warunkach pogodowych, a wyścig został przerwany na 14 godzin i 30 minut z powodu mgły. Skrócony do 59 okrążeń niemiecki klasyk zakończył się zwycięstwem Manthey Racing, w skład którego wchodzili Matteo Cairoli, Michael Christenen i Kévin Estre. Francuz był wielkim architektem sukcesu dzięki niesamowitemu awansowi z 11. miejsca na pierwsze miejsce w niecałe trzy okrążenia w deszczu. Aby przeżyć jeszcze raz na kamerze pokładowej i konsumować bez umiaru.

Na Silverstone Verstappen i Hamilton wypowiadają sobie wojnę

To musiało upaść! Po łaskotaniu się wielokrotnie w pierwszej połowie sezonu Max Verstappen i Lewis Hamilton wpadli w naprawdę kłopoty na Silverstone, a kolizja, która miała miejsce w pierwszej rundzie GP Wielkiej Brytanii, miała kolosalne konsekwencje. Już dlatego, że interweniuje na ultraszybkim zakręcie Copse na torze Silverstone. Wrzucony z dużą prędkością w ścianę kierowca Red Bulla doznał wstrząsu o sile 1 G i musiał zostać przetransportowany do szpitala na dodatkowe badania. Potem dlatego, że jego rywal Mercedes, choć ukarany, zdołał wrócić i zaliczyć 25-0, podczas gdy Verstappen odniósł 3 zwycięstwa z rzędu i miał 32-punktową przewagę, docierając do Wielkiej Brytanii. Klan Red Bulla jest wściekły i oskarża Hamiltona o wszelkie zło Toto Wolff wysyła e-maile do dyrektora wyścigu Michaela Masiego w środku przerwy w wyścigu, aby spróbować bronić kierowcę Mercedesa. Krótko mówiąc, trzęsienie ziemi, którego wstrząsy wtórne były odczuwalne do końca sezonu.

Lucas’s Di(s)Grassi w Londynie – 24 lipca

To jedna z najbardziej szalonych scen sezonu. Podczas rozgrywania drugiego wyścigu ePrix w Londynie (25 lipca) po zderzeniu António Félixa da Costy z André Lottererem zostaje uruchomiony samochód bezpieczeństwa. Moment wybrany przez Lucasa Di Grassiego na próbę nieprawdopodobnego pokerowego ruchu polegającego na przejściu przez aleję serwisową i objęciu prowadzenia. Zakład udany, ale zarząd wyścigu uznał go za zabroniony, który ukarał go przejazdem, biorąc pod uwagę, że nie zatrzymał się na wystarczająco długo. Brazylijczyk nie chce tego zrobić i wygrywa wyścig. Jego kara przełożyła się na czas i spadł na 8. miejsce, zanim ostatecznie został wykluczony. Logika.

https://www.youtube.com/watch?v=N8NQpLiegqU&ab_channel=F1Highlights

Dzień chwałyOcon na Węgrzech – 1 sierpnia

Na Węgrzech Normandia odniosła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. ©DPPI

Musieliśmy poczekać nieco mniej niż rok (dokładnie 329 dni), aby Francuz ponownie wygrał Grand Prix Formuły 1. Po zeszłorocznym sezonie Pierre'a Gasly'ego we Włoszech Esteban Ocon stał się 14. Francuzem, który dokonał tego wyczynu, wygrywając runda węgierska. Wykorzystując imponującą zbiórkę na pierwszym zakręcie, śmiałe postawienie na wznowienie i bardzo efektywną pracę Fernando Alonso Aby utrzymać za sobą Lewisa Hamiltona, Norman, który wystartował z 8. miejsca, stawiał opór przez kilka okrążeń Sebastian Vettel oferując Alpine swój pierwszy sukces w F1.

Strach przed Raidillon w 24 Hours of Spa – 31 lipca/1 sierpnia

W tym roku ponownie mówiono o Raidillonie. Zwłaszcza podczas 24-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps w sobotę 31 lipca po spektakularnym wypadku na szczycie słynnej ściany belgijskiego toru. Na dziesiątym okrążeniu wyścigu, trzydzieści minut po starcie, Kévin Estre (Porsche), Franck Perera (Lamborghini), Jack Aitken (Lamborghini) i Davide Rigon (Ferrari) znaleźli się w ten sposób w tarapatach. Dwa ostatnie miasta nawet przez kilka tygodni po tym wypadku pozostawały z dala od torów. Wyścig następnie wygrało trio Ferrari Como Ledogar, Nicklas Nielsen i Alessandro Pier Guidi.

Koronacja Toyota Nr 7 w Le Mans, WRT między radością a rozczarowaniem – 21/22 sierpnia

Finał 24 godziny Le Mans był dziwnym wzrostem emocjonalnym dla Team WRT. Belgijski zespół faktycznie widział, jak prototyp nr 2 LM P41 prowadzony przez Yifei Ye (wraz z Louisem Delétrazem i Robertem Kubicą) zatrzymał się po szykanie Dunlop na ostatnim okrążeniu klasyka Le Mans. Pomimo nieszczęścia zespół Vincenta Vosse'a nadal zwyciężył dzięki samochodowi nr 31 Charlesa Milesiego, Ferdynanda Habsburga i Robina Frijnsa. W klasyfikacji generalnej pierwsze miejsce zajęła Toyota z numerem 7 Jose Marii Lopeza, Kamui Kobayashi et Mike'a Conwaya zostać pierwszym zwycięskim Hypercarem w Sarthe.

Grand Prix Belgii, oszustwo – 29 sierpnia

W Belgii kierowcy rywalizowali w Grand Prix, które tak naprawdę nigdy się nie odbyło. ©DPPI/A. Wincenty

« Najbardziej groteskowy wyścig w historii » słusznie opisaliśmy tego nie-GP Belgii. Chociaż podczas niektórych świetnych kwalifikacji w deszczu ślina nam ciekła, zwłaszcza przy musującym George’u Russellu (Williams) na linii frontu F1 tonie w wyśmiewaniu i oczekiwaniu na hipotetyczną poprawę pogody, która umożliwiłaby zorganizowanie wydarzenia. Nie ma problemu, czy tor Spa-Francorchamps zostanie uznany za niebezpieczny ze względu na nieprzejezdność. Ale po co zmuszać tysiące widzów do czekania godzinami w ulewie i na mrozie, aby w rezultacie wysłać kierowców do wykonania 2 kiepskich okrążeń za samochodem bezpieczeństwa, zanim przerwają wyścig? Po co przyznawać punkty tej farsie, ryzykując zniekształceniem mistrzostw, szczególnie na końcu stawki? Oświadczyć, że badanie się odbyło i tym samym zainkasować przewidziane w tym celu opłaty? Nigdy ! – przysięgali interesariusze sportu. Jak możemy ośmielać się robić takie insynuacje? Nie oszukujmy się, fani wciąż czekają na zwrot pieniędzy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz