Szczyty i wpadki Monako

Na koniec Grand Prix Monako poznaj najlepsze i wpadki weekendu. Którzy kierowcy i zespoły odcisnęli piętno na Grand Prix, a którzy nie osiągnęli oczekiwanego poziomu?

opublikowany 17/05/2010 à 13:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Szczyty i wpadki Monako

Najfatalniejszy

Mark Webber
Australijczyk od dziesięciu dni po prostu zaskakuje! Jeśli w przeszłości wykazywał czasami pewną nieprawidłowości, pilot czerwony Byk jest nieskazitelny od czasów Barcelony. Z pewnością jednomiejscowy jest bardzo skuteczny i bardzo pomaga. Markowi Webberowi udało się jednak wyprzedzić Sebastian Vettel w (prawie) wszystkich obszarach wyścigu, co nie jest skromnym osiągnięciem. Pomimo trzech wznowień Australijczyk utrzymał kontrolę od początku do końca. Obecnie przedstawia się jako bardzo poważny kandydat do tytułu Mistrza Świata.

Sebastian Vettel
Również bez zarzutu Sebastian Vettel wykorzystał start, aby wyprzedzić Roberta Kubicę i znaleźć się za swoim kolegą z drużyny. Polak, który zaczynał od brudnej strony toru i próbował wyprzedzić Marka Webbera, nie był w stanie przeciwstawić się Niemcowi, który wówczas wykonał większą część pracy, nie zagrażając swojemu koledze z drużyny. Ukończył wyścig z najszybszym okrążeniem.

Renault
Renault miało niemal idealny weekend w Monako. Gdyby Robert Kubica utrzymał drugie miejsce, a nawet gdyby na starcie zdołał wyprzedzić Marka Webbera, marzenie francuskiego producenta byłoby spełnione. Ostatecznie firma Losange zdobyła drugie podium w sześciu wyścigach, a podium zmonopolizowały trzy samochody wyposażone w silnik V8 firmy Wirusy-Châtillon. Wynik, jakiego Renault nie osiągnęło od 1997 roku.

Fernando Alonso - Ferrari
Kierowca Ferrari potrafił wykorzystać zaoferowaną mu szansę na powrót do peletonu. Dwukrotny mistrz świata, startujący z 24. miejsca, wykorzystał pojawienie się samochodu bezpieczeństwa na drugim okrążeniu, aby zmienić opony. Kiedy rywale zatrzymali się, Alonso zdołał zyskać znaczną liczbę miejsc, spadając na szóstą pozycję z tyłu Lewis Hamilton. Hiszpan może podziękować swojemu zespołowi, który przewidział taki scenariusz i szybko zareagował.

Force India
Pierwszy podwójny wpis punktowy dla Force India! Zespół z Silverstone ugruntowuje swoją pozycję szóstej drużyny w stawce i potrafi powalczyć o wejście na szczyt tabeli. W zeszłym roku Force India zdobyło swoje pierwsze punkty; w tym sezonie potwierdziła swoje postępy; a w Monako zespół Vijaya Mallyi po raz pierwszy zobaczył, jak jego dwa samochody zdobywają punkty.

Sébastien Buemi
Wygląda na to, że pech w końcu opuścił Szwajcara, który zdołał ukończyć wyścig w Monako na punktach. Pilot Toro Rosso skorzystał z kary Michael Schumacher ale także zapewnił mu poważny wyścig, dzięki któremu zdobył swój pierwszy punkt w roku. Po fatalnym początku sezonu Sébastien Buemi może mieć nadzieję, że znów zabłyśnie.

Flopsy

Michael Schumacher - Mercedes
Niemiecki kierowca, który był na dobrej drodze do zdobycia punktów za siódme miejsce w Monako, popełnił błąd, który drogo go kosztował. Na ostatnim okrążeniu, gdy do pitlane wjechał samochód bezpieczeństwa, siedmiokrotny mistrz świata pomyślał, że dobrze sobie radzi, wyprzedzając Fernando Alonso i odbierając mu szóste miejsce. Ale zasady są jasne: kiedy samochód bezpieczeństwa zjeżdża do boksów na ostatnim okrążeniu, wyścig odbywa się bez wyprzedzania aż do mety. Michael Schumacher i Mercedes będą musieli lepiej przestudiować złożone przepisy FIA, aby nie być już karanymi za taki błąd.

Jarno Trulli
Zbyt optymistyczny Jarno Trulli chciał wyprzedzić Karuna Chandhoka na mecie. Ale zakręt był krótki, kąt zbyt ostry: Hindus logicznie zamknął drzwi, a Lotus spektakularnie wspiął się na HRT. Na szczęście Karun Chandhok wyszedł z wypadku bez szwanku, czego można było uniknąć.

Williams
Im więcej wyścigów mija, tym mniej Williams widzi koniec listy problemów, które musi rozwiązać. Niedziela, Nico Hülkenberg i Rubens Barrichello widzieli, jak ich wyścigi zostały zrujnowane z powodu problemów z niezawodnością, które doprowadziły do ​​dwukrotnego wyjazdu z samochodu bezpieczeństwa. Hulkenberg miał problem z czujnikiem łopatek sprzęgła i przednim skrzydłem (po kontakcie z HRT), a następnie popełnił błąd w tunelu już na pierwszym okrążeniu. Barrichello, który skarżył się na zachowanie swojego samochodu, a w szczególności kierownicy (wyrzucając go na przekór torowi po wypadku), padł ofiarą zepsutego tylnego zawieszenia, popełniając błąd po 30 okrążeniach.

Jenson Snickers? McLaren
Obecny Mistrz Świata, lider klasyfikacji „kierowców” przed tym wyścigiem, był znacznie mniej zadowolony niż rok temu w Księstwie. Brytyjczyk nie był w stanie nawet obronić zwycięstwa z 2009 roku, wycofując się podczas pierwszej interwencji samochodu bezpieczeństwa. Przyczyną problemu wydaje się być zapomnienie korka, który spowodował przegrzanie silnika. W przyszłości jego mechanicy będą bardziej czujni, ponieważ Button wiele stracił, nie zdobywając punktu w tę niedzielę.

Sauber
Kolejna podwójna emerytura dla zespołuHinwil, który ma trudności z zapewnieniem niezawodności swojego samochodu. Pedro de la Rosa musiał zatrzymać się po 21 okrążeniach z powodu problemu hydraulicznego Kamui Kobayashi Kilka minut później padł ofiarą swojej skrzyni biegów.

0 Zobacz komentarze)