OFICJALNIE: Alfa Romeo ponownie mianuje Guanyu Zhou na rok 2023

Nic więc dziwnego, że chiński kierowca Guanyu Zhou został przedłużony o jeden sezon w Hinwil, z opcjonalnym dodatkowym rokiem.

opublikowany 27/09/2022 à 11:15

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

OFICJALNIE: Alfa Romeo ponownie mianuje Guanyu Zhou na rok 2023

Guanyu-Zhou

Tożsamość członka drużyny Valtteri Bottas przyszły rok nie budził wątpliwości od tygodni, a nawet miesięcy. Alfa Romeo Racing potwierdził to we wtorek rano, po nieco pompatycznym 5-dniowym zwiastunie.

Nic dziwnego, Guanyu-Zhou został zatem przedłużony przez Hinwil o co najmniej jeden sezon, co stanowi nagrodę za obiecujący pierwszy sezon dla pochodzącego z Szanghaju (Chiny), nawet jeśli szczęście nieczęsto mu sprzyjało.

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę kontynuować współpracę z Alfą Romeo przez kolejny sezon” – skomentował Zhou. Przyjdź F1 było spełnieniem marzeń.

Zespół udzielił mi niezwykłego wsparcia, ciepło mnie powitał od pierwszego dnia i pomógł mi zaadaptować się do najbardziej skomplikowanych mistrzostw na świecie.

Mam inne cele w tym sporcie, nawet wyższe i będziemy ciężko pracować z zespołem, aby je osiągnąć. Nadal muszę się wiele nauczyć i rozwinąć, ale jestem pewny swojej pracy »

Po zimie, podczas której jego awans do F1 wprawił wielu obserwatorów w zakłopotanie, Zhou natychmiast uciszył najbardziej dysonansowe głosy w Bahrajnie na początku sezonu, zdobywając punkty (10. miejsce).

Próba testowa przerodziła się w mistrzowski posunięcie, które nie miało pozostać martwą literą, ponieważ chiński kierowca podczas wyścigu w kwalifikacjach pokazał, że jest blisko osiągnięć swojego znakomitego kolegi z zespołu.

W ten sposób po raz pierwszy przedarł się do Q3 podczas GP Kanady, a następnie zrobił to ponownie w Wielkiej Brytanii.

Zmuszony do radzenia sobie z niezawodnością, która nie zawsze była dostępna, i dogadywaniem się Alfy Romeo C42, Zhou nie osiągnął takich wyników, na jakie mógł liczyć, nawet jeśli ponownie zdobył punkty w Montrealu (8.) i Monza (10.).

Wystarczająco, aby wyrobić sobie solidną reputację, która zapewniła jej przedłużenie na jeden rok z opcją na następny.

« Od swojego pierwszego dnia w zespole podczas zeszłorocznych testów w Abu Zabi Zhou robi na mnie wrażenie, zwierza się swojemu głównemu zespołowi Frédéric Vasseur.

Jego podejście i etyka pracy są doskonałe. Wiedzieliśmy, że jest szybki, ale sposób, w jaki tak szybko zaadaptował się do Formuły 1, jest jedną z największych niespodzianek sezonu.

To bardzo miły chłopak, którego wszyscy w stajni cenią za jego osobowość i pozytywne nastawienie.

Ma pokorę, aby zadawać pytania i wyciągać niezbędne wnioski, czy to od inżynierów, czy od Valtteriego (Bottasa). Następnie ma inteligencję, aby zastosować je w celu poprawy z wyścigu na wyścig. Musimy wykorzystać to doświadczenie, aby w przyszłym roku zrobić nowy krok ".

Przedłużenie Zhou to także dobra wiadomość dla F1 ze względu na oczekiwany powrót Chin do kalendarza 2023. Po ponownym mianowaniu Guanyu Zhou w przyszłorocznej stawce do obsadzenia pozostają co najmniej trzy miejsca.

W Williams, opcja amerykańska ucieleśniona przez Logan sierżant, obecny trzeci w F2, trzyma linę, choć można by pomyśleć Nycka de Vriesa bardziej uzasadniony po swoim grzmiącym występie na Monzy zastępującAlexander Albon.

Holendra spodziewa się jednak o godz Alfa Tauryń gdzie zastąpiłby a Pierre Gasly wyjeżdżam na Alpine.

Wreszcie kryje się wielka niewiadoma Haas, gdzie sam Kevin Magnussen ma kontrakt wykraczający poza bieżący sezon. Jego kolega z drużyny Mick Schumacher, kto opuści Ferrari Akademia Kierowców pod koniec roku znajduje się w delikatnej sytuacji w wyniku słabych wyników od debiutu w F1 w 2021 roku.

Starszyzna Nico Hülkenberg i Antonio Giovinazzi, ale także młody Robert Shwartzman, kierowca testowy Ferrari, znajdują się na liście kandydatów na drugie miejsce w Haasie.

Aktualna sieć na rok 2023

czerwony Byk : Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
Mercedes : Lewis Hamilton, George'a Russella
Alpine : Esteban Ocon, ???
McLaren : Lando Norris, Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,
Alfa Romeo: Valtteri Bottas i Guanyu Zhou
Haasa: Kevina Magnussena, ???
AlfaTauri: Yuki tsunoda, Pierre Gasly (???)
Aston Martin : Fernando Alonso, Lance Stroll
Williamsa: Alex Albon, ???

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)