Siatka Formuły 2023 na rok 1 jest wreszcie ukończona!

Oficjalizacja Nico Hülkenberga w Haas i uzyskanie super licencji dla Logana Sargeanta były ostatnimi elementami układanki stawki 2023 w Formule 1, której oto ostateczny skład.

opublikowany 21/11/2022 à 09:15

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Siatka Formuły 2023 na rok 1 jest wreszcie ukończona!

Siatka Formuły 2023 na rok 1 jest wreszcie ukończona! © Florent Gooden / DPPI

Siatka na rok 2023 jest (prawie) ukończona! Ostatnia wanna dostępna o godz Haas został odebrany przez Nico Hülkenberg, który zastąpi Mick Schumacher Następny sezon. Znamy już wszystkich kierowców na sezon 2023, w tym trzech debiutantów (Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, Nycka de Vriesa et Logan sierżant) i ducha (Nico Hülkenberg). 

Z drugiej strony Mick Schumacher Daniel Ricciardo et Nicholas Latifi nie będzie w sieci w przyszłym roku, podczas gdy Sebastian Vettel zakończy karierę po ostatnim wyścigu sezonu w Abu Zabi. Dotyczą dwóch głównych przesunięć na kolejny rok budżetowy Fernando Alonso et Pierre Gasly : pierwsze liście Alpine dołączyć Aston Martin, drugi go zastępuje i będzie obokEsteban Ocon w 2023.

Siatka Formuły 1

Oto skład siatki w 2023 roku! © Formuła 1

Red Bull: #1 Max Verstappen – #11 Sergio Pérez

Zespół mistrzów świata 2022 będzie kontynuował przygodę ze swoim duetem kierowców. Max Verstappen, dwukrotnie koronowany czerwony Byk, związał się z zespołem do 2028 roku. Wciąż walczący o honorowy tytuł wicemistrza świata Sergio Pérez przedłużył kontrakt do 2024 roku.

Ferrari: #16 Charles Leclerc – #55 Carlos Sainz

Podobnie jak Red Bull, Ferrari zatrzyma swoich dwóch obecnych kierowców w 2023 roku. Po mieszanym sezonie, pełnym frustracji, Stabilny będzie chciał zagrać w ten tytuł Charles Leclerc et Carlos Sainz Następny rok. Monako, czysty produkt Akademii Kierowców Ferrari, ma kontrakt do 2024 roku, podobnie jak Hiszpan.

Mercedes: #44 Lewis Hamilton – #63 George Russell

Stajnia Mercedes Gra także na stabilizacji i powróci ze swoim brytyjskim duetem, Lewis Hamilton i George'a Russella. W tym sezonie rośnie dynamika i ciągły postęp, a najważniejszym wydarzeniem jest dublet zdobyty w Brazylii. Siedmiokrotny mistrz świata, któremu w 2023 roku wygaśnie kontrakt, chciałby pozostać w Srebrnych Strzałach jeszcze przez kilka lat, u boku wschodzącej gwiazdy ligi F1 i najnowszy zwycięzca, George Russell.

Alpine : #10 Pierre Gasly – #31 Esteban Ocon

Duet francusko-francuski na rok 2023 o godz Alpine. Po strasznym zamieszaniu latem, pomiędzy szokującym odejściem Fernando Alonso a zamieszaniem związanym ze sprawą Oscara Piastriego, francuska drużyna dokonała miłego zamachu stanu, podpisując kontrakt z Pierrem Gaslym. Norman dołączy do innego Normana, Estebana Ocona, w ramach… marki Norman. Cholerne ryzyko ze strony zespołu Laurenta Rossi i Otmara Szafnauera.

McLaren: #4 Lando Norris – #81 Oscar Piastri

Jeden Australijczyk poluje na drugiego McLaren. Rozczarowany bardzo przeciętnymi występami Daniela Ricciardo, brytyjski zespół zdecydował się rozwiązać kontrakt i zaoferować usługi jednemu z największych talentów nowego pokolenia, Oscarowi Piastriemu. Młody Australijczyk został skradziony Alpine i wraz z nim zadebiutuje w Formule 1 w 2023 roku Lando Norris, związany z McLarenem do 2025 roku.

Alfa Romeo: #24 Guanyu Zhou – #77 Valtteri Bottas

Zadowolony ze swojego składu na rok 2022, Alfa Romeo zdecydowała się kontynuować współpracę ze swoimi dwoma kierowcami w przyszłym sezonie. Valtteri Bottas, autor doskonałego początku sezonu, związał się z włosko-szwajcarską strukturą do 2024 roku. Po raz pierwszy w F1 Guanyu-Zhou spełnił pokładane w nim oczekiwania i został przedłużony na kolejny rok.

Aston Martin: #14 Fernando Alonso – #18 Lance Stroll

Wielki cios głupi sezon to zasługa Astona Martina. Po ogłoszeniu odejścia Sebastiana Vettela na emeryturę Aston Martinowi udało się zrekompensować odejście czterokrotnego mistrza świata, zastępując go Fernando Alonso. Hiszpan niezadowolony z negocjacji z Alpine, udał się po angielsku do stajni Lawrence'a Strolla. Syn, Lance Stroll, jest wygodnie zainstalowany na Silverstone…

Haas: #20 Kevin Magnussen – #27 Nico Hülkenberg

Elektryczny duet w Haas w 2023 roku. Kevin Magnussendo najnowszego zdobywcy pole position na Interlagos, w przyszłym sezonie dołączy Nico Hülkenberg. Niemiec w spektakularny sposób powraca do F1 po trzech sezonach na ławce rezerwowych, pomimo kilku występów w Grand Prix jako luksusowy zmiennik w Aston Martinie (dawniej Racing Point). Obaj przyjaciele ze swoją pełną siarki przeszłością wniosą całe swoje doświadczenie do rozwoju samochodu i zespołu w 2023 roku, także dzięki wkładowi finansowemu nowego sponsora tytularnego, MoneyGram.

AlphaTauri: #22 Yuki Tsunoda – Nyck de Vries

Spory skład o godz Alfa Tauryń ! Aby zastąpić Pierre'a Galsy'ego przy wyjeździe w kierunkuAlpine, rodzina Red Bull zwerbowała Nycka de Vriesa, lat 27, mistrza Formuła E w 2021 roku i chroniony przez zespół Mercedesa. Holender wreszcie będzie miał okazję wykazać się w F1, ponad trzy lata po zdobyciu tytułu mistrza Formuła 2. Będzie obok Yuki tsunoda w 2023 roku. Japończyk przybędzie w swoim 3. sezonie we włoskiej drużynie, często fatalnym dla swoich poprzedników, gdy brakuje im występów...

Williams: #23 Alexander Albon – Sierżant Logan

To było ostatnie pytanie dotyczące sieci 2023. Jeśli Alexander Albon została potwierdzona o godz Williams latem 2023 r. wątpliwości nadal wisiały po stronie Logana Sargeanta. Amerykański kierowca, obecnie zaangażowany w Formułę 2 z Carlinem, został ogłoszony jako kierowca startowy Williamsa w przyszłym sezonie… wtedy i tylko wtedy, gdy uzyska superlicencję. To już koniec z 4. miejscem w mistrzostwach Formuły 2! Florydyjczyk będzie pierwszym Amerykaninem, który weźmie udział w Grand Prix od czasu Alexandra Rossiego w 2015 roku.

CZYTAJ TAKŻE > OFICJALNIE: Nico Hülkenberg wraca do F1 i zastępuje Micka Schumachera w Haas

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

17 o 11:2022

A jak wygląda sytuacja pilotów rezerwowych?

Aby napisać komentarz