Mercedes, Red Bull, Alfa Romeo… kto gdzie pojedzie w 2022 roku?

Wakacyjna przerwa zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią mnóstwo szalonych plotek. Szybki przegląd padoku i tego, co wiemy o rynku transferowym.

opublikowany 26/07/2021 à 16:19

Quentina DUBOISA

0 Zobacz komentarze)

Mercedes, Red Bull, Alfa Romeo… kto gdzie pojedzie w 2022 roku?

Zważywszy, że F1 Wraz ze zbliżaniem się przerwy letniej zespoły rozważają zwrot o 90°, jaki od 2022 r. przyniesie najważniejsza kategoria sportów motorowych. Nowe przepisy, nowe jednomiejscowy i… nowi kierowcy? Niektórzy mają już kontrakty na przyszły sezon, inni wciąż nie mają zielonego pojęcia. Szybkie zwiedzanie padoku z najnowszymi wiadomościami transferowymi. 

Mercedes : Bottas vs Russell o drugie miejsce

Zagadka otaczająca ofertę Mercedesa jest stopniowo rozwiązywana. Duża figura na szachownicy, Lewis Hamilton podpisał kontrakt na dwa dodatkowe sezony z drużyną niemiecką. Ale co z tożsamością jego kolegi z drużyny? Jeśli wyślą najpoważniejsze plotki George Russell w Mercedesieczy odnowiona forma Valtteriego Bottasa pozwoli mu uratować głowę? Bottas, prawdziwy porucznik Hamiltona w walce o tytuł, akceptuje swoją rolę numer 2, jaką pełni od 2017 roku. Pokazał to ponownie 18 lipca na Silverstone, oferując Hamiltonowi aspiracje w kwalifikacjach i zgadzając się stać z boku, bez wzdrygnięcia się wyścig następnego dnia. Strategia uwodzenia, aby pozostać w Mercedesie w przyszłym roku? Zakończenie serialu zaplanowano na przerwę wakacyjną – dodał Toto Wolff w Wielkiej Brytanii. 

Red-Bull: kogo wspierać Max Verstappen ?

Umowa z Sergio Perez kończy się wraz z końcem sezonu 2021. Meksykanin wydaje się być faworytem do odniesienia sukcesu. Kiedy Helmut Marko został o to zapytany podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, wyjaśnił „negocjacje z Sergio potoczą się szybko”. Mimo wszystko wśród kandydatów do mandatu przy ul czerwony Byk, logicznie stwierdzamy Pierre Gasly. Norman, który jest w tym najlepszy Alfa Tauryń od powrotu do włoskiego zespołu jest logicznym kandydatem na pozycję wyjściową w Red Bullu. Wygląda jednak na to, że drzwi do przyszłego sezonu są (znowu) zamknięte przed nim. Szansa dla niego na szukanie gdzie indziej? „Tak, jest zainteresowanie ze strony innych zespołów, wyznaje Pierre Gasly. Staram się dać z siebie wszystko i dać z siebie wszystko dla AlphaTauri. Będziemy rozmawiać o przyszłości z Red Bullem i Helmutem Marko. W tej chwili nie mam pojęcia, jakie są ich zamiary, czy zatrzymać mnie w AlphaTauri, umieścić mnie w Red Bullu, czy też pozwolić mi przejść do innego zespołu.. Ale dokąd iść?

Ferrari : przekonujący skład

Carlos Sainz et Charles Leclerc są tegoroczną rozkoszą Scuderii. © Foto Xavi Bonilla / DPPI

To jedna z miłych niespodzianek sezonu 2021. Współpraca Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza w Ferrari układa się znakomicie. Obaj kierowcy Scuderii podnoszą się i osiągają dość podobne osiągi na torze, aż do tego stopnia Carlos Sainz wydaje się być czymś więcej niż tylko folią. Dwa pole position i dwa podia – oto rekord Ferrari przed przyjazdem na Węgry. Spokój wśród kierowców, który może pomóc legendarnemu włoskiemu zespołowi w osiągnięciu kamienia milowego w roku 2022 i wejściu nowych przepisów. Obaj mężczyźni mają nadal kontrakty na rok 2022. 

McLaren : Daniel Ricciardo musi znaleźć kolory

Zaskakujące trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, przed Red Bullem i Mercedesem, Lando Norris podpisał wielosezonowy kontrakt z zespołem McLarena w maju ubiegłego roku. Ze swojej strony Daniel Ricciardo również ma kilkuletni kontrakt. Jednak występy australijskiego kierowcy są znacznie poniżej oczekiwań zespołu z Woking. Czy może stracić mandat w 2022 roku? „On jest rozczarowany, ale my też! mówi szef McLarena F1, Andreas Seidl, po Grand Prix Austrii. Naprawdę myśleliśmy, że jego integracja przebiegnie szybciej…. w każdym razie w samochodzie. Mimo to jestem przekonany, że wszystko szybko się dla niego ułoży., zapewnił szef Woking. 


AlphaTauri: zagadka Pierre’a Gasly’ego 

Duet kierowców w AlphaTauri będzie zależał od decyzji Red Bulla, głównie w odniesieniu do Pierre'a Gasly'ego. Jeśli Norman miałby opuścić włoski zespół, na jego miejsce krążyłyby trzy nazwiska: Jüri Vips, Liam Lawson i Jehan Daruvala, trzej kierowcy obecnie pracujący w Formuła 2 i którzy są częścią Red Bull Junior Academy. 
Daniił Kwiat, który został odwołany przez Toro Rosso w 2019 roku, zamknął drzwi do kolejnego powrotu. „Nie sądzę, że Marko do mnie zadzwoni, przyznał Kvyat w podcaście „F1 Nation” po Baku. W każdym razie tym razem duma nie pozwoliła mi podpisać dla nich kontraktu. Już ostatnim razem było na granicy, ale nie tutaj… I jestem bardzo zadowolona z pracy w Alpine » Ze swojej strony, Yuki tsunoda powinien najprawdopodobniej pozostać w AlphaTauri, z wyjątkiem katastrofalnej drugiej części sezonu. 

Aston Martin : nic wielkiego

O ile nie nastąpi kataklizm, w 2022 roku Aston Martin znajdzie tych samych dwóch kierowców. Sebastian Vettel ma w drużynie kontrakt na kilka lat i ciężko jest spotkać Lawrence'a Przechadzka, właściciel stajni, wskazuje wyjście swojemu synowi Lance'owi. Aby doszło do zmiany w duecie, sami kierowcy musieliby zdecydować o zatrzymaniu się lub szukaniu innego miejsca. Wreszcie największa zmiana w Aston Martinie powinna dotyczyć barw, które według menadżerów mają być jeszcze bardziej ekologiczne niż obecnie.

Alfa Romeo : nadchodzą duże zmiany?

Czy w 2022 roku zobaczymy Raïkkönena i Giovinazziego w Alfa Romeo? © Foto Xavi Bonilla / DPPI

 

Jeśli nowa umowa pomiędzy Sauberem i Alfa Romeo zapewni stabilność zespołowi z Hinwil (Szwajcaria), skład może zostać całkowicie zmieniony. Alfa rzeczywiście byłaby gotowa rozstać się ze swoimi dwoma kierowcami, czego Frédéric Vasseur nie wykluczył na marginesie GP Wielkiej Brytanii: „Dobrze jest mieć pewną ciągłość w zespole, ponieważ zawsze można dokonać porównań z poprzednim sezonem. Poczekajmy i zobaczmy. Mercedes musi dokonać wyboru, potem Red Bull itd. Wyboru dokonamy we właściwym czasie. Moglibyśmy zatrzymać tych samych kierowców lub moglibyśmy ich zmienić, wszystko jest otwarte”.

Wymienia się kilka nazwisk jako potencjalnych następców Kimi Raïkkönena i Antonio Giovinazziego, którzy tworzą wspólną sprawę od 2019 roku. Nawiązano nawet pierwszy kontakt między Alfą i Valtterim Bottasem. Jeśli Fin nie zostanie potwierdzony w Mercedesie, w przyszłym roku mógłby zastąpić swojego rodaka, a Vasseur darzył go dużym szacunkiem. Gdyby miał rozstać się z Bottasem, Toto Wolff, główny zespół Brackley (Wielka Brytania) zawsze powtarzał, że chce zaoferować możliwie najlepszy bilet wyjściowy kierowcy, którym zarządzał na początku swojej kariery. Znamy także powiązania Austriaka z Vasseurem. Jeśli chodzi o drugie miejsce w Alfie, piłka będzie po stronie Giovinazziego, który będzie musiał potwierdzić swoje dobre umiejętności kwalifikacyjne w wyścigu. Jeśli Włoch zostanie, niekoniecznie będzie to zadowolenie Ferrari, biorąc pod uwagę, że włoska marka nie ma już tak naprawdę nic do powiedzenia w sprawie jednego z dwóch posiadaczy Hinwilla.

Na miejsce Giovinazziego mógłby także przyjechać młody kierowca. Wśród wymienionych nazwisk znajduje się Callum Ilott, który w piątkowy poranek wziął udział w dwóch bezpłatnych sesjach treningowych za kierownicą Alfy Romeo, oraz Robert Shwartzman, obecnie trzeci w klasyfikacji Formuły 2. Mick Schumacher pl i regionie DE Haas wydaje się jednak mało prawdopodobne. Kasztany z ognia może wyciągnąć jeszcze jeden ostatni kandydat, ale to będzie zależeć od drugiej połowy sezonu Formuły 2. Jest nim Francuz Theo Pourchaire. 17-letni młody człowiek, osłonięty przez Vasseura podczas ART Grand Prix, pozostaje nieco w tyle w rankingach kierowców, ale to nie przeszkodziło mu wywrzeć dobrego wrażenia podczas debiutu w oficjalnym przedsionku F1, zdobywając pole position i prestiżowy sukces w Monako. Jeśli Pourchaire potwierdzi swoje dobre intencje podczas ostatnich 4 rund 2021 r., kto wie, czy Vasseur nie ulegnie pokusie wystartowania z pochodzącego z Grasse (Alpy-Maritimes)?

Williams : Przygotowanie na erę post-Russella?

W Williamsie, sam Nicholas Latifi ma gwarancję posiadania kierownicy na przyszły sezon. W przypadku odejścia George’a Russella będziemy musieli znaleźć członka drużyny dla Kanadyjczyka. Jost Capito wypowiadał się na ten temat na marginesie Grand Prix Wielkiej Brytanii dla F1.com „W tej chwili nie wykluczamy żadnych sterowników, które mogą być dostępne w przyszłym roku. Nico Hulkenberg tak jest, ale mamy długą listę. Poszukujemy najlepszych dostępnych kierowców, którzy chcą jeździć i pracować dla Williamsa. Na pewno nie jest tym, który aspiruje do tytułu mistrza świata w przyszłym roku, bo naszym zdaniem znalazłby się w niewłaściwej drużynie. » Trudny wybór dla stajni Grove, aby jak najlepiej przygotować się na erę po George'u Russellu.

Alpine : Wszystko włączone Alonso ?

Przyszłość jest jaśniejsza w Alpine. Fernando Alonso i Esteban Ocon mieć kontrakt na kilka sezonów. Wydaje się, że hiszpański kierowca wraca na swój dawny poziom, o czym świadczy zwłaszcza jego sprinterski wyścig na Silverstone.
Ze swojej strony Ocon podpisał trzyletni kontrakt z francuską drużyną. Po kilku trudnych wyścigach odbił się w Wielkiej Brytanii z dziewiątą pozycją, ale jest to dalekie od oczekiwań zespołu.Enstone.
W akademii Guanyu-Zhou to kierowca znajdujący się najbliżej miejsca startowego, nawet jeśli drzwi są w danej chwili zamknięte. Jechał jednak w pierwszym treningu w Austrii za kierownicąAlpine. Także o czymOskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, obecny lider Formuły 2? 

Haas: Bierzemy te same i zaczynamy od nowa

Choć wiele plotek wysyła Micka Schumachera do Alfy Romeo, niemiecki kierowca mimo wszystko ma kontrakt na kilka sezonów w Haas. Czy to może uniemożliwić mu opuszczenie zespołu Gunthera Steinera? Po drugiej stronie garażu, Nikita Mazepin z pewnością zapewnił sobie tę posadę na kilka sezonów dzięki wkładowi finansowemu ojca. Nawet jeśli obaj członkowie zespołu w ogóle się nie dogadują, ryzykujemy, że spotkamy ich w Haas w 2022 roku.

Znajdź tabelę sterowników na dzień 26 lipca 2021 r.:

Lewis Hamilton Mercedes
Valtteri Bottas (Potwierdzać)
Max Verstappen czerwony Byk
Sergio Perez (Potwierdzać)
Charles Leclerc Ferrari
Carlos Sainz Ferrari
Lando Norris McLaren
Daniel Ricciardo McLaren
Pierre Gasly (Potwierdzać)
Yuki tsunoda (Potwierdzać)
Fernando Alonso Alpine
Esteban Ocon Alpine
Sebastien Vettel Aston Martin
Lance Stroll (Potwierdzać)
Kimi Raïkkönen  (Potwierdzać)
Antonio Giovinazzi (Potwierdzać)
George Russell (Potwierdzać)
Nicholas Latifi Williams
Mick Schumacher Haas
Nikita Mazepin Haas

0 Zobacz komentarze)