Pourchaire w Japonii, nowi producenci w WEC, otwarta bitwa w WRC… 10 powodów do entuzjazmu przed sezonem 2024

Rok 2024 właśnie się rozpoczął, a wraz z nim nadchodzi zupełnie nowy sezon sportów motorowych. Formuła 1, WEC, WRC, a nawet Super Formuła: oto dziesięć powodów, dla których nie możemy się doczekać rozpoczęcia rocznika 2024!

opublikowany 02/01/2024 à 15:32

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Pourchaire w Japonii, nowi producenci w WEC, otwarta bitwa w WRC… 10 powodów do entuzjazmu przed sezonem 2024

Ott Tänak, Théo Pourchaire iAlpine A424 - Zdjęcia: DPPI / Alpine ; Redakcja: AUTOhebdo

F1 – Szalony rynek transferowy?

Powiedzmy sobie szczerze: nie, sezon 2024 Formuła 1 nie zapowiada się na papierze najbardziej ekscytująco. Po raz pierwszy w historii 20 kierowców, którzy ukończyli poprzednie mistrzostwa, zachowało swoje miejsca, a te same stawki znajdziemy 2 marca w Bahrajnie. Z drugiej strony rynek transferowy z pewnością powinien być jednym z najżywszych w ostatnich latach.

Prawie dwie trzecie kierowców wygaśnie kontraktem wraz z końcem kolejnej kampanii! Jedno siedzenie jest szczególnie pożądane: drugie wiadro czerwony Byk, nadal na gorącym miejscu zajmuje Sergio Pérez. Czy moglibyśmy również zobaczyć, jak piloci odchodzą na emeryturę, jak np Fernando Alonso lub a Nico Hülkenberg ?

F1 – McLaren, Ferrari, Mercedes… kto może powstrzymać dominację Red Bulla?

Zakończenie sezonu 2023 dało nam trochę nadziei: niewielkie różnice pomiędzy zespołami z czołówki tabeli (McLaren, Mercedes, Ferrari, Aston Martin) czy mogli przewidzieć bardziej zacięte i aktualne przeciwności losu Red Bulls? W 2024 roku efekt konwergencji z pewnością odciśnie swoje piętno i wydaje się mało prawdopodobne, aby austriacki zespół i jego ulubiony kierowca, Max Verstappen, dominują w takim samym stopniu jak w 2023 roku.

McLaren będzie zespołem, który warto obserwować: tym, który osiągnął coś niesamowitego Wróć czy w poprzednim roku finansowym może (wreszcie) regularnie grać w czołówce? Lando Norris et Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , czy po bardzo obiecujących wynikach w zeszłym roku mogą pokusić się o pierwsze zwycięstwo w Formule 1? Występy Ferrari i Mercedesa również będą uważnie analizowane, a oba zespoły chcą wrócić na szczyt. Nie zapominajmy o Astonie Martinie w równaniu, a Fernando Alonso wciąż jest głodny… a kto wie, może w głównych rolach zobaczymy niespodziewany zespół (witajcie Alpine ?) ...

© Florent Gooden / DPPI

WEC /24h Le Mans – Pojawienie się nowych producentów

To modna dyscyplina od 2023 roku: Mistrzostwa ŚwiataWytrzymałość (WEC) uwodzi i przyciąga coraz więcej producentów i kierowców. W 2024 roku czterech nowych producentów zadebiutuje w Hypercar: Lamborghini, Alpine, BMW i Isotta Fraschini, co dało w sumie dziewięciu producentom niespotykany dotąd wynik w historii mistrzostw! Pierwsze trzy miasta przybywają z LMDh, a Isotta próbował zaprojektować rasowy Hypercar!

W nowo utworzonej kategorii w WEC pojawią się także nowi producenci: LMGT3, który jest następcą LMGTE. Jeśli ponownie odnajdziemy historyczne marki – Ferrari, Aston Martin, Porsche, Corvette – w mistrzostwach i w zawodach pojawią się (lub powrócą) inne firmy 24 godziny Le Mans : BMW, Lamborghini, Lexus, McLaren i Ford. Wielkie nazwiska, które sprawiają, że marzysz! Z niecierpliwością czekam na 2 marca, na otwarcie sezonu na 1812 kilometrach Kataru.

WEC – Rossi, Schumacher, Button… Gwiazdy przybywają do Endurance

Oprócz producentów, w 2024 roku WEC powitać będzie kilka świetnych nazwisk. Jak tu nie wspomnieć o początkach Valentino Rossi w mistrzostwach? Legenda MotoGP, od 2022 r. przestawiony na sporty motorowe i GT, przybywa do WEC wraz z BMW i zespołem WRT w kategorii LMGT3.

Inny mistrz świata, tym razem z Formuły 1, będzie miał swój pierwszy pełny sezon w WEC z Hertz Team JOTA na pokładzie Porsche 963. Brytyjczyk wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2023 samochodem NASCAR du Garage56, powraca do mistrzostw sześć lat po swojej przygodzie z SMP Racing, w erze LM P1.

Wreszcie były kierowca F1 o sugestywnym imieniu zadebiutuje w Endurance: Mick Schumacher. Syn siedmiokrotnego mistrza świata F1 został zatrudniony przez Alpine za debiut strzałki A w Hypercar w 2024 r. Robert Kubica (AF Corse) i Daniil Kvyat (Lamborghini) również znajdą się w sieci Hypercar w 2024 r.

Valentino Rossi 24-godzinny wyścig Le Mans BMW

© Julien Delfosse / DPPI

WRC – Kto zastąpi Kalle Rovanperä?

Pomimo (bardzo) skromnego pola w Rally1, nadchodzący sezon w WRC wydaje się najbardziej otwarty w ostatnich latach, a wszystko za sprawą Kalle Rovanperä. Panujący dwukrotny mistrz świata zaskoczył wszystkich, decydując się na realizację jedynie częściowego programu w 2024 r., m.in Sebastian Ogier.

W rezultacie trzech mężczyzn może legalnie ubiegać się o tytuł: Elfyn Evans, trzykrotny wicemistrz świata, Thierry Neuville, pięciokrotny wicemistrz świata i… Ott Tanak, jedyny mistrz świata obecny w pełnym wymiarze godzin. Estończyk ponownie łączy się z klanem Hyundai rok po opuszczeniu go i będzie miał ducha zemsty po kilku nieudanych sezonach. Chyba, że ​​Takamoto Katsuta, który gra w nim czwarty pełny sezon Toyota, przyjdź i zrób niespodziankę…

WRC – Adrien Fourmaux, czas na drugą szansę

Druga szansa w sportach motorowych zdarza się na tyle rzadko, że należy ją zauważyć. Adriana Fourmaux będzie miał taką szansę: Zawodnik z Północy, „spadek” do WRC2 po katastrofalnym roku w Rajdzie 1 w 2022 roku, zdołał odzyskać miejsce na najwyższym poziomie rallye świat dzięki świetnym występom w Rally2.

Francuz odzyskał pewność siebie M-Sport i jego dyrektor, Richard Millener, i będzie pełnił rolę lidera w brytyjskim zespole, odkąd jego kolega z zespołu, Grégoire Munster, będzie miał swój pierwszy pełny sezon w WRC. Na pokładzie szybkiego, ale delikatnego Forda Pumy Adrien Fourmaux wciąż ma wszystko do udowodnienia w najwyższej kategorii, aby zapewnić sobie miejsce w nadchodzących latach. Młodzi zawodnicy WRC2 (Solberg, Pajari, Lindholm itp.) nie będą zawracali sobie głowy aplikowaniem do M-Sport w przypadku powtarzających się słabych wyników zespołu Habs...

© Nikos Katikis / DPPI

Super Formuła – debiut Théo Pourchaire’a w Japonii

Po trzech sezonach i zdobyciu tytułu Formuła 2, Theo Pourchaire udaje się na wygnanie do Japonii! Grassois zbadał tę kwestię w przedsionku Formuły 1 i stwierdził, że co jest lepszego niż Super Formuła, aby móc dalej ewoluować w kierunku bardziej wydajnych jednomiejscowych samochodów? Protegowany klanu Sauberów, który w 1 roku chce zdobyć miejsce w F2025, będzie musiał zabłysnąć w Krainie Kwitnącej Wiśni, aby dać solidne argumenty szwajcarskiemu zespołowi.

Francuz będzie mógł pójść za niedawnym przykładem Liama ​​Lawsona, który zaimponował w Super Formule (wicemistrz tej dyscypliny), zanim dostał szansę w F1 m.in. Alfa Tauryń, zastępując A Daniel Ricciardo zraniony. Inspirację mógł także czerpać Théo Pourchaire Pierre Gasly który miał pełny sezon w Super Formule w 2017 roku, zanim dostał miejsce w Toro Rosso.

Formuła 2 – Antonelli w centrum uwagi

Oto sensacja promocyjnych formuł: Andrea Kimi Antonelli jest już przedstawiany jako przyszła supergwiazda Formuły 1. Włoski kierowca niesie nadzieje całego kraju, który desperacko czeka na następcę dawnych mistrzów (Ascari, Farina… ). 17-letni kierowca, mistrz FRECA z 2023 roku, pominął wjazd Formuła 3 wylądować bezpośrednio w Formule 2 w 2024 r., co będzie symbolem całkowitego zaufania przyznanego przez akademię Mercedesa.

Przybywając bezpośrednio do PREMA, czołowego zespołu Formuły 2, młody Włoch mógł nawet sprawić niespodziankę, grając główne role w swoim pierwszym sezonie w mistrzostwach, jak np. Charles Leclerc w 2017 roku. Najpierw będzie musiał dorównać swojemu koledze z drużyny Ollie Bearmanowi, który ma już roczne doświadczenie w tej dyscyplinie i może pochwalić się ciekawymi występami w 2023 roku. Obaj kierowcy włoskiego zespołu niewątpliwie będą głównymi graczami w wyścigu o tytuł. .

Formuła 2 – Martins i Hadjar śladami Pourchaire’a?

Również po stronie francuskiej mamy powody do radości w sezonie Formuły 2024 2. Najlepszym debiutantem sezonu 2023, za czterema kierowcami, którzy nie będą kontynuować przygody w tej kategorii (Pourchaire, Vesti, Doohan, Iwasa), zostanie Victor Martins Bądź jednym z legalnych faworytów nadchodzących ćwiczeń z ART GP. ProtegowanyAlpine będzie mógł wykorzystać swoje doświadczenie zdobyte w 2023 roku w dążeniu do tytułu, który będzie musiał dostosować się do nowych jednomiejscowych bolidów wprowadzonych w tym roku w mistrzostwach.

Druga francuska nadzieja, Isack Hadjar, odkryje nowy zespół, przybywając do Campos Racing. Hiszpański zespół robi postępy, a wkład francuskiego kierowcy może pomóc mu wspiąć się w hierarchii. Pochodzący z Ile-de-France będzie musiał dobrze sobie poradzić, jeśli będzie chciał przekonać klan Red Bulla, aby dał mu szansę przejścia na wyższy poziom, temu, który na koniec sezonu mógłby skorzystać na grze w muzyczne krzesła w F1 Sezon 2024...

MotoGP – Marquez i Ducati, długo oczekiwane małżeństwo

Tak, zdjęcia pierwszych okrążeń Marca Marqueza na Ducati podczas testów posezonowych wydawały się fałszywe, więc skojarzenie Hiszpana z Hondą było tak historyczne. Ale rok 2024 będzie oznaczać nową erę dla ośmiokrotnego motocyklowego mistrza świata. Za kierownicą Ducati ekipy Gresini kolarz z Cervery (Hiszpania) będzie próbował wrócić na szczyt, zmagając się z upadkami i kontuzjami od 2020 roku. Wraz ze swoim bratem Alexem Marquezem będzie mógł korzystać z najnowszego Desmosedici, na którym gra równych warunkach wobec dwóch bohaterów mistrzostw 2023, czyli Francesco Bagnaia i Jorge Martina.

© Red Bull pula treści

CZYTAJ TAKŻE > Jakie artykuły są najczęściej czytane w 2023 roku na AUTOhebdo?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz