Theo Pourchaire

1. Kim jest Theo Pourchaire?

Théo Pourchaire to francuski kierowca urodzony 20 sierpnia 2003 r., koronowany na mistrza Formuły 2 w 2023 r. i rezerwowy F1 w Sauberze.

Théo Pourchaire ART F2

Théo Pourchaire, kierowca Formuły 2. © Florent Gooden / DPPI

2. Trasa kartingowa Théo Pourchaire’a:

Francuz Théo Pourchaire od lat spędzonych w kartingu jest przyzwyczajony do jazdy ze starszymi kierowcami. Zadebiutował w wieku siedmiu lat, zajmując 4. miejsce w regionalnych mistrzostwach PACA-Korsyka w minikartach. Ostatecznie zdobył tytuł w następnym roku, w 2011 i ponownie w 2012, tym razem w Minimes. W 2013 roku osiągnął nowy poziom, zdobywając mistrzostwo Francji i Coupe de France.

Karting Theo Pourchaire'a

Théo Pourchaire podczas swoich dni w kartingu. © Raporty KSP

Zdobywszy później nowy tytuł mistrzowski, tym razem w kategorii Kadetów, wygrał WSK National Series. W 2016 roku miał swój prawdziwy międzynarodowy debiut, a dwanaście lat pozwoliło mu wreszcie zagrać w OK-Junior. W mistrzostwach świata zdobytych przez swojego rodaka Victora Martinsa, o dwa lata starszego, zajął trzecie miejsce. Po roku 2017 w kartingu seniorów, naznaczonym zwycięstwem w Mistrzostwach Europy, w następnym roku oficjalnie przeniósł się do samochodów jednomiejscowych pod egidą FFSA.

3. Kurs formuł promocyjnych prowadzony przez Théo Pourchaire'a

Nie mając jeszcze 15 lat Théo Pourchaire wystartował w F4 France, mimo że jego wyniki ze względu na wiek nie były wliczane do klasyfikacji generalnej. Walczył zatem o tytuł juniorów, który wywalczył z dużą przewagą przed Reshadem de Gerusem. W sumie zdobył siedem podium, w tym jedno zwycięstwo, w mistrzostwach, w których uczestniczyło kilka talentów, takich jak Caio Collet i Arthur Leclerc. Zamiast pozostać we Francji, aby rywalizować w swoim pierwszym oficjalnym sezonie w F4, pochodzący z Grasse przekroczył Ren i dołączył do najbardziej konkurencyjnych mistrzostw tamtych czasów, niemieckiego F4, aby ewoluować w bardziej konkurencyjny jednomiejscowy samochód z myślą o pomysł spędzenia kolejnego roku w Formule 3.

Plan działa wyśmienicie. W US Racing Théo miał trudny start w mistrzostwach, ale od drugiej rundy od razu pokazał się na wysokim poziomie. Łącznie stanął na podium 12 razy, w tym cztery zwycięstwa, a na fotofiniszu wyprzedził Norwega Dennisa Haugera o siedem punktów! Dla Théo Pourchaire’a jest to drugi tytuł w ciągu dwóch lat wyścigów jednomiejscowych.

Tricolore zgodnie z planem pomija Formułę Renault Eurocup i w 3 r. przejdzie do Formuły 2020 FIA z francuskim zespołem ART Grand Prix. Postawienie jest odważne, krok ogromny i było widać podczas pierwszej rundy w Austrii, podczas której nie zdobył ani punktu. Jednak jak zawsze Pourchaire pokazuje, że szybko się uczy. Bardzo szybko.

 

Théo Pourchaire F4 ADAC US Racing

Théo Pourchaire w niemieckim F4 podczas zdobywania tytułu. © Florent Gooden / DPPI

Pierwsze zwycięstwo odniósł w następnym tygodniu, jeszcze w Spielbergu, w wyścigu sprinterskim, a potem zrobił to ponownie, tym razem w wyścigu głównym, w następnym tygodniu na Węgrzech. W mistrzostwach zdominowanych przez Premę, która umieściła swoich trzech kierowców na pierwszych czterech miejscach, Francuzowi mimo niewielkiego doświadczenia udało się ukończyć sezon na wicemistrzu, tracąc zaledwie trzy punkty do Oscara Piastriego.

Całkiem logicznie rzecz biorąc, Théo Pourchaire przeniósł się następnie do Formuły 2, co było ostatnim krokiem przed F1. Pomimo nowego statusu debiutanta i faktu, że są najmłodszym kierowcą w stawce, Habowie wykazują bardzo dobre dyspozycje. Od drugiej rundy zaskakiwał wszystkich zdobywając pole position i zwycięstwo w wyścigu głównym w Monako, stając się najmłodszym zwycięzcą w historii F2. Resztę sezonu miał utrudnioną kontuzją kości promieniowej, której doznał w Baku. Kosztowało go to sporo punktów w Azerbejdżanie i podczas kolejnej rundy na Silverstone, choć kontuzja nie została jeszcze całkowicie wyleczona.

Nowe zwycięstwo odniesione we Włoszech na torze Monza w pierwszym wyścigu pozwala mu wrócić na właściwe tory przed kolejną porażką w Jeddah. Francuz faktycznie zatrzymał się na starcie, zanim został uderzony z pełną prędkością przez Enzo Fittipaldiego. Jeśli Théo wyszedłby bez szwanku, młody Brazylijczyk doznał kontuzji nóg.

Théo zajął 5. miejsce w mistrzostwach, w roku naznaczonym jego pierwszym startem w Formule 1, podczas prywatnych testów z Alfa Romeo Racing. Przez kilka miesięcy miał nadzieję, że w następnym roku otrzyma miejsce w F1 w Alfa Romeo, w zespole Frédérica Vasseura, ale ten ostatni ostatecznie wpadł w ręce Guanyu Zhou, obok Valtteriego Bottasa. W 2022 roku po raz pierwszy w swojej młodej karierze powtarza kategorię i jako wielki faworyt awansuje do Formuły 2.

Grassois będzie jednak miał trudny rok, pełen problemów mechanicznych, pecha i niewymuszonych błędów. Pomimo trzech zwycięstw w wyścigu głównym Théo nie może nic zrobić przeciwko Felipe Drugovichowi, który zdobył koronę na przedostatnim spotkaniu w Monza (Włochy).

Theo Pourchaire Formuła 2

Théo Pourchaire w Formule 2. © Xavi Bonilla / DPPI

Choć początkowo odmówił przeprowadzenia trzeciego sezonu w oficjalnym przedsionku F3, Pourchaire w końcu zdecydował się powrócić do walki w ART Grand Prix, kontynuując jednocześnie ewolucję jako rezerwowy Alfa Romeo. Théo o tym wie, nie ma już prawa popełniać błędów, jeśli chce spełnić swoje marzenie o F1.

Misja wykonana dla Grassois, który zwyciężył pod koniec napięcia. Choć zanotował tylko jedno zwycięstwo w porównaniu do 6 swojego głównego rywala Frederika Vestiego, Pourchaire wykazuje doskonałą konsekwencję, która pozwala mu osiągnąć cel. Théo, ponownie powołany na rezerwę F1 w Sauberze w 2024 r., łączy swoje działania w F1 z programem zawodów, którym powinna być japońska super formuła. Pierre Gasly, jego poprzednik w lobby F1, zrobił to samo po zdobyciu tytułu w serii GP2.

4. Tor Grand Prix (Formuła 1) Théo Pourchaire'a

Habowie swoje pierwsze okrążenia w F1 na Węgrzech latem 2021 roku za kierownicą Alfy Romeo C38 wzięli udział w prywatnych testach. Oczekuje się, że Francuz, członek Akademii Saubera, weźmie udział w co najmniej dwóch bezpłatnych sesjach treningowych 1 w 2022 roku z Alfa Romeo Racing.

Zespół Théo Pourchaire F1 Alfa Romeo C38

Théo Pourchaire podczas swojego pierwszego testu w F1 za kierownicą Alfy Romeo C38 © Antonin Vincent / DPPI

5. Nasza opinia na temat Théo Pourchaire'a

Na zawrotnej drodze Francuz jest obdarzony niezwykłym talentem. Niezwykle utalentowany pod każdym względem Théo Pourchaire w szczególności udowodnił swoją wielką wartość w wyścigach podczas swojego roku w Formule 3. W Formule 2 pokazał swoje umiejętności również na okrążeniach, często grając na pozycjach. Posiadacz kilku rekordów wczesności, młody człowiek był w stanie pokonać etapy jeden po drugim. Dzięki niezwykłej dojrzałości Habowie zdołali zdobyć tytuł mistrza. Nie rezygnuje ze swojego marzenia o wejściu do F1 do 2025 roku.

Rozmawiają o nim

Theo Pourchaire
Theo Pourchaire
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Alfa Romeo
wiek 20 sierpnia 2003 (20 rok)

powiązane badania

Guanyu-Zhou
Guanyu-Zhou
Pays cn.png
Stabilny Alfa Romeo

Kierowcy swojego pokolenia

Lilou Wadoux
Lilou Wadoux
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Ferrari
Yuki tsunoda
Yuki tsunoda
Pays jp.png
Stabilny Alfa Tauryń
Kalle Rovanpera
Kalle Rovanpera
Pays fi.png
Stabilny Toyota
Logan sierżant
Logan sierżant
Pays Korzystać
Stabilny Williams

Listy utworów