Barcelona 1 recenzja: Hamilton najszybszy, Toro Rosso najbardziej pracowity

Poznaj wyniki pierwszego tygodnia jazdy w Barcelonie w liczbach. Lewis Hamilton był najszybszy, a Pierre Gasly i Toro Rosso wykazali się dużą wytrzymałością na jednostce Hondy.

opublikowany 01/03/2018 à 19:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Barcelona 1 recenzja: Hamilton najszybszy, Toro Rosso najbardziej pracowity

Pierwszy tydzień zimowych testów w Barcelonie właśnie dobiegł końca i przyszedł czas na pierwsze wyniki księgowe. Do pierwszych danych za 2018 rok należy jednak zaliczyć czynnik pogodowy, który szczególnie wczoraj w dużym stopniu zakłócił debaty, jeszcze bardziej ograniczając liczbę biegów w porównaniu do 2017 roku.

Jeśli chodzi o same występy, czyli element, który nie był głównym przedmiotem trosk zespołów przez te cztery dni, Lewis Hamilton (Mercedes) czekał do ostatniego dnia, aby podpisać najlepszy skumulowany wynik w czasie 1’19”333 na średnich oponach.

Brytyjczyk pozostaje poniżej swojego pole position z 2017 r., osiągniętego w 1'19"149, w zasadniczo odmiennych warunkach, co sugeruje potencjalną wyraźną poprawę dla Mercedesa, ale także całej stawki, jeśli pogoda będzie sprzyjać w przyszłym tygodniu.

Pod względem przebiegu następuje miła niespodzianka Toro Rosso oraz blok Hondy, który okazał się niezawodny przez cały tydzień. Pierre Gasly w ten czwartek przejechał 147 okrążeń, co plasuje włoską strukturę na czele pod względem liczby ukończonych okrążeń. Francuz spędził także najwięcej czasu na torze – 229 okrążeń.

Faworyci Mercedes i Ferrari nie napotkali większych problemów, nawet Włosi przejechali więcej okrążeń wśród producentów silników trzema zespołami Stabilny Ferrari, Alfa Romeo Saubera i Haas.

Programy McLaren (wyjście z toruAlonso pierwszego ranka), Force India (problem z czujnikiem pierwszego dnia z Nikita Mazepin), Lub czerwony Byk (wyjście z toru Verstappen dzisiaj) zostały nieco zakłócone.

Oto podsumowanie liczbowe minionego tygodnia, a więcej dodatkowych informacji znajdziecie w kolejnym numerze AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem. Tymczasem pamiętajcie, że nasz Przewodnik F1 Rok 2018 jest już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

Najlepsze łączne czasy na kierowcę

Lewis Hamilton (Mercedes) – 1’19″333 (średnie)

Sebastian Vettel (Ferrari) – 1’19″673 (miękki)

Stoffel Vandoorne (McLaren) – 1’19″854 (hipermiękki)

Valtteri Bottas (Mercedes) – 1’19″976 (średni)

Daniel Ricciardo (Red Bull) – 1’20″179 (średnie)

Kevin Magnussen (Haas) – 1’20″317 (miękki)

Max Verstappen (Red Bull) – 1’20″326 (średnie)

Kimi Räikkönen (Ferrari) – 1’20″506 (miękki)

Nico Hülkenberg (Renault) – 1’20″547 (miękki)

Fernando Alonso (McLaren) – 1’20″929 (super miękki)

Carlos Sainz (Renault) – 1’20″940 (średnie)

Lance Stroll (Williams) – 1’21″142 (miękki)

Pierre Gasly (Toro Rosso) – 1’21″318 (miękki)

Robert Kubica (Williams) – 1’21″495 (miękki)

Sergey Sirotkin (Williams) – 1’21″822 (miękki)

Esteban Ocon (Force India) – 1’21″841 (miękki)

Sergio Perez (Force India) – 1’21″973 (miękki)

Brendon Hartley (Toro Rosso) – 1’22″371 (miękki)

Romain Grosjean (Haas) – 1’22″578 (miękki)

Charles Leclerc (Sauber) – 1’22″721 (miękki)

Marcus Ericsson (Sauber) – 1’23″408 (miękki)

Nikita Mazepin (Force India) – 1’25″628 (średni)

 

Przejechane kilometry:

PILOCI

Gasly (Toro Rosso): 229 okrążenia / 1065 km

Vettel (Ferrari): 218 okrążeń / 1014 km

Bottas (Mercedes): 212 okrążenia / 986 km

Sainz (Renault): 151 okrążeń / 702 km

Vandoorne (McLaren): 147 okrążeń / 684 km

Ericsson (Sauber): 143 okrążenia / 665 km

Leclerc (Sauber): 140 okrążeń / 651 km

Magnussen (Haas): 132 okrążeń / 614 km

Sirotkin (Williams): 127 okrążeń / 591 km

Hülkenberg (Renault): 122 okrążeń / 567 km

Alonso (McLaren): 113 okrążenia / 526 km

Ricciardo (Red Bull): 107 okrążeń / 498 km

Verstappen (Red Bull): 102 okrążeń / 474 km

Spacer (Williams): 100 okrążeń / 465 km

Hartley (Toro Rosso): 95 okrążeń / 442 km

Hamilton (Mercedes): 94 okrążeń / 437 km

Räikkönen (Ferrari): 80 okrążeń / 372 km

Ocon (Force India): 79 okrążeń / 367 km

Pérez (Force India): 65 okrążeń / 302 km

Grosjean (Haas): 55 okrążeń / 256 km

Kubica (Williams): 49 okrążeń / 228 km

Mazepin (Force India): 22 okrążenia / 102 km

DRUŻYNY

Toro Rosso: 324 okrążeń / 1508 km

Mercedes: 306 okrążeń / 1424 km

Ferrari: 298 okrążeń / 1387 km

Sauber: 283 okrążeń / 1317 km

Williams: 276 okrążeń / 1284 km

Renault: 273 okrążeń / 1270 km

McLaren: 260 okrążeń / 1210 km

Red Bull: 209 okrążeń / 972 km

Haas: 187 okrążenia / 870 km

Force India: 166 okrążeń / 772 km

 

INŻYNIEROWIE SILNIKÓW

Ferrari: 768 okrążeń / 3575 km

Mercedes: 748 okrążeń / 3481 km

Renault: 533 okrążeń / 2481 km

Honda: 324 okrążeń / 1508 km

TAG Heuer (silnik Renault przemianowany na Red Bull): 209 okrążeń / 972 km

 

0 Zobacz komentarze)