Pierwszy tydzień zimowych testów w Barcelonie właśnie dobiegł końca i przyszedł czas na pierwsze wyniki księgowe. Do pierwszych danych za 2018 rok należy jednak zaliczyć czynnik pogodowy, który szczególnie wczoraj w dużym stopniu zakłócił debaty, jeszcze bardziej ograniczając liczbę biegów w porównaniu do 2017 roku.
Jeśli chodzi o same występy, czyli element, który nie był głównym przedmiotem trosk zespołów przez te cztery dni, Lewis Hamilton (Mercedes) czekał do ostatniego dnia, aby podpisać najlepszy skumulowany wynik w czasie 1’19”333 na średnich oponach.
Brytyjczyk pozostaje poniżej swojego pole position z 2017 r., osiągniętego w 1'19"149, w zasadniczo odmiennych warunkach, co sugeruje potencjalną wyraźną poprawę dla Mercedesa, ale także całej stawki, jeśli pogoda będzie sprzyjać w przyszłym tygodniu.
Pod względem przebiegu następuje miła niespodzianka Toro Rosso oraz blok Hondy, który okazał się niezawodny przez cały tydzień. Pierre Gasly w ten czwartek przejechał 147 okrążeń, co plasuje włoską strukturę na czele pod względem liczby ukończonych okrążeń. Francuz spędził także najwięcej czasu na torze – 229 okrążeń.
Faworyci Mercedes i Ferrari nie napotkali większych problemów, nawet Włosi przejechali więcej okrążeń wśród producentów silników trzema zespołami Stabilny Ferrari, Alfa Romeo Saubera i Haas.
Programy McLaren (wyjście z toruAlonso pierwszego ranka), Force India (problem z czujnikiem pierwszego dnia z Nikita Mazepin), Lub czerwony Byk (wyjście z toru Verstappen dzisiaj) zostały nieco zakłócone.
Oto podsumowanie liczbowe minionego tygodnia, a więcej dodatkowych informacji znajdziecie w kolejnym numerze AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem. Tymczasem pamiętajcie, że nasz Przewodnik F1 Rok 2018 jest już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
Najlepsze łączne czasy na kierowcę
Lewis Hamilton (Mercedes) – 1’19″333 (średnie)
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1’19″673 (miękki)
Stoffel Vandoorne (McLaren) – 1’19″854 (hipermiękki)
Valtteri Bottas (Mercedes) – 1’19″976 (średni)
Daniel Ricciardo (Red Bull) – 1’20″179 (średnie)
Kevin Magnussen (Haas) – 1’20″317 (miękki)
Max Verstappen (Red Bull) – 1’20″326 (średnie)
Kimi Räikkönen (Ferrari) – 1’20″506 (miękki)
Nico Hülkenberg (Renault) – 1’20″547 (miękki)
Fernando Alonso (McLaren) – 1’20″929 (super miękki)
Carlos Sainz (Renault) – 1’20″940 (średnie)
Lance Stroll (Williams) – 1’21″142 (miękki)
Pierre Gasly (Toro Rosso) – 1’21″318 (miękki)
Robert Kubica (Williams) – 1’21″495 (miękki)
Sergey Sirotkin (Williams) – 1’21″822 (miękki)
Esteban Ocon (Force India) – 1’21″841 (miękki)
Sergio Perez (Force India) – 1’21″973 (miękki)
Brendon Hartley (Toro Rosso) – 1’22″371 (miękki)
Romain Grosjean (Haas) – 1’22″578 (miękki)
Charles Leclerc (Sauber) – 1’22″721 (miękki)
Marcus Ericsson (Sauber) – 1’23″408 (miękki)
Nikita Mazepin (Force India) – 1’25″628 (średni)
Przejechane kilometry:
PILOCI
Gasly (Toro Rosso): 229 okrążenia / 1065 km
Vettel (Ferrari): 218 okrążeń / 1014 km
Bottas (Mercedes): 212 okrążenia / 986 km
Sainz (Renault): 151 okrążeń / 702 km
Vandoorne (McLaren): 147 okrążeń / 684 km
Ericsson (Sauber): 143 okrążenia / 665 km
Leclerc (Sauber): 140 okrążeń / 651 km
Magnussen (Haas): 132 okrążeń / 614 km
Sirotkin (Williams): 127 okrążeń / 591 km
Hülkenberg (Renault): 122 okrążeń / 567 km
Alonso (McLaren): 113 okrążenia / 526 km
Ricciardo (Red Bull): 107 okrążeń / 498 km
Verstappen (Red Bull): 102 okrążeń / 474 km
Spacer (Williams): 100 okrążeń / 465 km
Hartley (Toro Rosso): 95 okrążeń / 442 km
Hamilton (Mercedes): 94 okrążeń / 437 km
Räikkönen (Ferrari): 80 okrążeń / 372 km
Ocon (Force India): 79 okrążeń / 367 km
Pérez (Force India): 65 okrążeń / 302 km
Grosjean (Haas): 55 okrążeń / 256 km
Kubica (Williams): 49 okrążeń / 228 km
Mazepin (Force India): 22 okrążenia / 102 km
DRUŻYNY
Toro Rosso: 324 okrążeń / 1508 km
Mercedes: 306 okrążeń / 1424 km
Ferrari: 298 okrążeń / 1387 km
Sauber: 283 okrążeń / 1317 km
Williams: 276 okrążeń / 1284 km
Renault: 273 okrążeń / 1270 km
McLaren: 260 okrążeń / 1210 km
Red Bull: 209 okrążeń / 972 km
Haas: 187 okrążenia / 870 km
Force India: 166 okrążeń / 772 km
INŻYNIEROWIE SILNIKÓW
Ferrari: 768 okrążeń / 3575 km
Mercedes: 748 okrążeń / 3481 km
Renault: 533 okrążeń / 2481 km
Honda: 324 okrążeń / 1508 km
TAG Heuer (silnik Renault przemianowany na Red Bull): 209 okrążeń / 972 km
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)