Tabela 2023: Nasi faworyci w walce o 5 miejsc

Choć koniec sezonu zbliża się wielkimi krokami, oficjalnie znamy jedynie szesnastu z dwudziestu kierowców startujących na kolejny sezon F1. Do oficjalnego przydziału pozostały jeszcze cztery miejsca, a być może nawet piąte, w zależności od wyniku sprawy Gasly'ego. Oto nasze przewidywania i nasze informacje na temat tych plików.

opublikowany 25/09/2022 à 10:57

Jeremy’ego Satisa

1 Zobacz komentarze)

Tabela 2023: Nasi faworyci w walce o 5 miejsc

Gospodarzami głupiego sezonu mogliby być Nico Hülkenberg i Pierre Gasly. © Joao Filipe / DPPI

Tydzień, który właśnie minął, tak naprawdę nie pozwolił nam lepiej przyjrzeć się siatce na rok 2023, ale mimo to pozwolił nam posunąć się nieco do przodu. Yuki Tsunoda rzeczywiście została potwierdzona przez AlphaTauri na rok, Kiedy Williams sformalizował swoje rozstanie pod koniec sezonu z Nicholas Latifi, bez określenia tożsamości jego następcy. Na dwa miesiące niemal do zakończenia sezonu 2022 w Abu Zabi do obsadzenia pozostały co najmniej cztery miejsca, a jeśli liczyć, nawet pięć Alfa Tauryń i jego szczególną sytuację. Jeśli czerwony Byk, Ferrari, Mercedes, McLaren et Aston Martin zabezpieczyli już plecy, Alpine, Haas, Alfa Romeo i Williams mają jeszcze po jednym wolnym miejscu.

CZYTAJ TAKŻE > Yuki Tsunoda przedłużona w AlphaTauri… czy naprawdę zasłużona?

W Alpine, Przewaga Gasly’ego, ale…

Jak wszystko, co w tym roku dotknęło francuską drużynę, jest to prawdziwa opera mydlana, w której uczestniczyli pracownicyAlpine oferuje nam swoje poszukiwania drugiego pilota. Dla przypomnienia, podczas przedłużania Fernando Alonso był głównym priorytetem dla strzały A, Hiszpan wypłynął do Silverstone, gdzie Aston Martin zgodził się spełnić wszystkie jego prośby. Potem nastąpiła opera mydlana Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , z których z przyjemnością opowiem: Drive to survival. W deszczu, Alpine na początku sierpnia ogłosił zakończenie kadencji swojego samorodka, zanim ten ostatni zaprzeczył i wygrał swoją sprawę przed CRB, aby nawiązać kontakt z McLarenem. Enstone rozpoznał wewnętrzny błąd prawny i natychmiast rozpoczął poszukiwania przyszłego członka zespołuEsteban Ocon, który ma umowę do 2024 roku.

Estebana Ocona i Pierre Gasly czy spotkają się ponownie o godz Alpine w 2023 roku? ©DPPI/A. Wincenty

Wolny, doświadczony i starszy w domu, Daniel Ricciardo rozważano przez jakiś czas, zanim strzałka A zmieniła ton. Australijczyk nie oferował już wystarczających gwarancji po dwóch powolnych latach w Mclaren, nie zapominając, że jego odejście z Enstone zostało wewnętrznie odebrane jako zdrada. Wynik, Alpine rozpoczął poszukiwania doświadczonego, charyzmatycznego kierowcy, który wyprowadzi zespół na sam szczyt. Nie trwało długo, zanim zrozumiała, że ​​ten odpowiedni profil należał do Pierre'a Gasly'ego i że należy próbować polować na Normana, który od tej chwili ma roczny kontrakt z AlphaTauri. Helmut Marko zgodził się na negocjacje i uzależnił transfer swojego francuskiego kierowcy m.in. od znalezienia wysokiej jakości zastępcy (patrz niżej). Wydaje się, że Austriak znalazł w Nycku idealnego kandydata De Vries, co otwiera szeroko drzwi do przybycia Gasly'ego o godz Alpine.

Chcąc jednak nie powtórzyć tych samych błędów, co w tym roku, Strzałka A zaplanowała plan B, nawet jeśli dział komunikacji zespołu zaprzecza jakiejkolwiek formalnej kategoryzacji badanych ścieżek. Na początku tygodnia na Hungaroring przetestowała Antonio Giovinazziego, Nycka De Vriesa i kierowcę z jej akademii Jacka Doohana, potwierdzając AUTOhebdo, że ci trzej mężczyźni ubiegali się o miejsce. Z naszych informacji wynika, że ​​linę nadal trzyma Pierre Gasly. Sprawa jest jednak złożona, bo pozostaje taka Alpine oraz aby AlphaTauri zgodziła się w 100%, a zespół Faenza również ukończył w ramach umowy kolejnego kierowcę. Kiedy zostanie ogłoszony, powinien zacząć się efekt domina! Jeśli negocjacje z AlphaTauri nie powiodą się, alternatywą może być Nyck De Vries Mick Schumacher, którego pochwały Esteban Ocon śpiewa od kilku tygodni. Jeśli chodzi o Jacka Doohana, Alpine twierdzi, że bardzo w niego wierzy, do tego stopnia, że ​​w zależności od scenariuszy nie wyklucza kadencji od 2023 r., ale mimo to opowiada się za długoterminowym planem dla Australijczyka. 

W Alpha Tauri szansa dla De Vriesa

Jak wyjaśniono powyżej, sprawa jest nierozerwalnie związana ze sprawąAlpine. W wartościach bezwzględnych AlphaTauri nie ma miejsc do obsadzenia, ponieważ potwierdziła to zarówno Pierre Gasly, jak i Yuki tsunoda. Tylko tutaj potencjalne odejście Gasly'ego w kierunku Alpine zmusza Franza Tosta i Helmuta Marko do zastanowienia się nad alternatywnym rozwiązaniem. Początkowo doktor Marko był gotowy wypuścić Pierre’a Gasly’ego, jeśli uda mu się zapewnić sobie usługi młodego Coltona Herty (22 l.), który w czasach podboju zachodu ma tę znaczącą przewagę, że jest Amerykaninem. Trasa była poważnie rozważana, ale odmowa FIA wydania zwolnienia z superlicencji Kalifornijczyk potwierdził szanse pilota IndyCar dołączyć do Faenzy. Przygotowany na wypuszczenie Gasly'ego za wyświadczone usługi (trzy miejsca na podium, w tym zwycięstwo w ciągu pięciu sezonów z Toro Rosso/AlphaTauri), Helmut Marko niedawno zwrócił się do Nycka De Vriesa.

Nyck de Vries

Nyck De Vries, wkrótce zaczniemy F1 ? © Antonin Vincent / DPPI

Przypominamy, że Holender zadebiutował w Grand Prix na torze Monza, zastępując Alexa w krótkim czasie. Albon, ofiara ataku zapalenia wyrostka robaczkowego. Wejście do Q2 w ramach debiutu za kierownicą skromnego Williamsa oraz dwa punkty zdobyte w niedzielę w wyścigu pozwalają mu skorzystać ze świetnych kursów na rynku. Po raz pierwszy ujawniony przez naszego niemieckiego kolegę z Motorsport-magazine.com, wywiad Nycka De Vriesa i Helmuta Marko w Grazu w Austrii, a następnie bezpośrednio zostało potwierdzone przez samego kierowcę AUTOhebdo.fr. Batawian potwierdził dyskusje na temat ewentualnej przyszłej współpracy z AlphaTauri, zapewniając jednak, że niczego nie podpisał.

Selon toute vraisemblance, De Vries a de grandes chances d’être le coéquipier de Tsunoda en 2023. Il lui entre autres à rompre les engagements qu’il avait préalablement pris pour 2023 dans d’autres disciplines. Selon nos informations, il s’était engagé avec Toyota en WEC jako zwykły kierowca, mając jednocześnie klauzulę odejścia (która wkrótce wygaśnie) w przypadku oferty zespołu F1. Plotki mówią również o możliwej umowie podpisanej już z Maserati Formuła E, a AUTOhebdo nie jest w stanie tego potwierdzić. Gdyby utwór De Vriesa miał zostać zamknięty, trudno sobie wyobrazić, że Marko zwróciłby się na inny profil i zgodził się na zwolnienie Gasly'ego. 

W Alfa Romeo Guanyu Zhou zostanie przedłużony

To jest miejsce, wokół którego panuje najmniejsze napięcie. Autor przyzwoitego sezonu, w którym 20 marca zdobył punkty po swoim pierwszym Grand Prix w Bahrajnie, Zhou Guanyu nie został jeszcze potwierdzony Valtteri Bottas. Mimo że od czasu Sakhir niedaleko Hinwil zdobył punkty tylko dwa razy, jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie pierwszy Chińczyk w historii pokazał na starcie Grand Prix. Trzeba przyznać, że konkurencja o kierownicę nie jest zbyt silna. Theo Pourchaire, członek Sauber Junior Team, był oczywiście bardzo uważnie obserwowany, ale jego niepowodzenie w walce o tytuł w Formuła 2 nie działało na jego korzyść. Z naszych informacji wynika, że ​​Zhou rzeczywiście będzie trzymał linę, aby kontynuować przygodę, a jej przedłużenie mogłoby zostać ogłoszone nawet w najbliższy wtorek.

Zhou Guanyu

Zhou Guanyu jest na dobrej drodze do utrzymania swojego miejsca. © Antonin Vincent / DPPI

W Williamsie opcja amerykańska?

Jeśli chodzi o stronę Grove, oficjalnie wiemy dwie rzeczy. Najpierw toAlex Albon pozostanie w Williamsie przez kilka lat, a także, że Nicholas Latifi nie będzie kontynuował przygody. Wydaje się, że trzy nazwiska, które zastąpią Kanadyjczyka, wychodzą z kapelusza. Po sensacyjnym debiucie w zespole we Włoszech dwa tygodnie temu Nyck De Vries szybko stał się priorytetem zespołu technicznego i operacyjnego Williamsa, na czele którego stał szef zespołu Jost Capito. Jednak zespół pływający pod amerykańską flagą, inwestor Dorilton Capital, z radością przyjąłby zatrudnienie kierowcy z Florydy. Logan sierżant, który od początku sezonu jest także członkiem akademii Williamsa. 

Logan Sierżant Williams

Logan Sargeant kolejnym Amerykaninem w F1? © Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Pod tym względem mieszkaniec Boca Raton jest nawet wielkim faworytem do tej siedziby, zwłaszcza biorąc pod uwagę zaawansowany charakter negocjacji pomiędzy De Vries i AlphaTauri. Pod jednym warunkiem (i nie najmniejszym!): potwierdzenie posiadania superlicencji. Obecnie zajmuje 3. miejsce w Formule 2, ale mając zaledwie... dwanaście punktów przewagi nad 7. Liamem Lawsonem, będzie musiał zająć co najmniej piąte miejsce, aby zapewnić sobie cenny bilet i tym samym potwierdzić możliwość przystąpienia do kategorii Premier. Potencjalnie pozbawiony mandatu na rok 2023 kandydatem mógłby być również Mick Schumacher. 

CZYTAJ TAKŻE > Sargeant, drugi Amerykanin, który może pojawić się na starcie w 2023 roku

W firmie Haas wielka niewiadoma

W rzeczywistości Mick Schumacher mógł zatem stracić miejsce w Haasie. Niemiec zyskał szczególnie dzięki Ferrari, które powierzyło fotel w Haas swojemu protegowanemu po zdobyciu przez niego tytułu mistrza F2 (2020). Dwa lata później mieszane rezultaty Micka zmusiły ją do powiadomienia go o zakończeniu współpracy, co stawia syna Czerwonego Barona w delikatnej sytuacji z perspektywą do 2023 roku. Jeśli chce zachować swoje miejsce, prawdopodobnie będzie musiał przekonać samego Günthera Steinera i być może znaleźć wsparcie sponsorów, którzy poszerzą jego akta kandydatury. Wydaje się, że w każdym razie nie jest to opcja obecnie preferowana przez amerykański zespół. W przypadku gdyby Ferrari utrzymało prymat w fotelu, oczekuje się, że między kierowcą testowym a kierowcą rezerwowym Scuderii rozgorzeje walka. Z jednej strony rzeczywiście jest Robert Shwartzman, aktualny wicemistrz F2 (2021), niezwykle szybki kierowca i autor dużej pracy w tegorocznym symulatorze Ferrari.

Nico Hülkenberg

Nico Hülkenberg prowadzi rozmowy na temat powrotu do F1. ©DPPI

Z drugiej strony doświadczony Antonio Giovinazzi, który pod koniec ubiegłego roku stracił miejsce w Alfa Romeo, a którego rok w Formule E, szczerze mówiąc, nie był udany. Trudno powiedzieć, do kogo mógłby zwrócić się wybór Maranello, ponieważ aspekt sportowy nie zawsze był głównym pryzmatem przy podejmowaniu decyzji przez Scuderię w ostatnich latach. Nie ma jednak gwarancji, że Ferrari będzie miało coś do powiedzenia w sprawie drugiego fotela Haasa. Trudny rok 2021 dla struktury Bunbury, z debiutanckim duetem Schumacher-labirynt, w pewnym stopniu sprawiło, że Gene Haas i Günther Steiner zechcą w najbliższej przyszłości ponownie polegać na debiutancie. Obaj mężczyźni rzeczywiście mają nadzieję na kierowcę, który będzie w stanie zdobywać punkty, gdy tylko samochód na to pozwoli. W tej małej grze Nico Hülkenberg, który od 2020 roku znajduje się na ławce rezerwowych, mógłby zabrać głos, a jego notowania w ostatnich tygodniach gwałtownie wzrosły. Pomysł stowarzyszenia HülkenbergMagnussen wywołałoby to uśmiech na Twojej twarzy, po tych wszystkich słodkich słowach, które obaj mężczyźni zamienili ze sobą od początku swojej kariery! 

Aktualna sieć na rok 2023: 

Czerwony Byk: Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
mercedesa: Lewis Hamilton, George'a Russella
Alpine: Esteban Ocon, ??? 
McLarena: Lando Norris, Oskar Piastri
Alfa Romeo: Valtteri Bottas, ???
Haasa: Kevin Magnussen, ???
AlphaTauri: Yuki Tsunoda, Pierre Gasly (???)
Aston Martin: Fernando Alonso, Lance Stroll
Williams: Alex Albon, ???

CZYTAJ TAKŻE > Dlaczego Grand Prix Singapuru jest najtrudniejszym okresem w roku

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

25 o 09:2022

No dalej, zaczynajmy: Gasly o Alpine, De Vries w Alpha Tauri, sierżant w Williams i Schwartzman w Haas

Aby napisać komentarz